Gå til innhold

freebsd og isdn, hva trengs?

Anbefalte innlegg

hei,

jeg har en liten router som per i dag kjører smoothwall. jeg har planer om å bytte ut veggen med enten freebsd eller debian/slackware.

det jeg lurer på er hva jeg trenger for å få brukt isdn? har sett en del på manualen til fbsd (bruker det på desktop pcn), men det er så masse forskjellig der, og alt blir bare rot :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-12-10 21:47, skrev PulZ:

Etter et kjapt søk på google.com/bsd så fant jeg disse to nyttige linkene.

Sist nevnte skal vistnok være mye brukt, men jeg kan ikke kommentere meg for grundig i saken da jeg aldri har brukt det programmet selv.

som jeg sa i min første post så har jeg lest manualen flere ganger om userppp, kernelppp, isdn, og jeg har sett på isdn4bsd. er ikke sikker på om jeg kom så langt at jeg begynte å lese på den dokumentasjonene men.

hvis jeg skal bruke isdn4bsd, er ppp delene i fbsd manualen relevant?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-10 21:52, skrev Arntfinn:

Quote:

Den 2002-12-10 21:47, skrev PulZ:

Etter et kjapt søk på google.com/bsd så fant jeg disse to nyttige linkene.

Sist nevnte skal vistnok være mye brukt, men jeg kan ikke kommentere meg for grundig i saken da jeg aldri har brukt det programmet selv.

som jeg sa i min første post så har jeg lest manualen flere ganger om userppp, kernelppp, isdn, og jeg har sett på isdn4bsd. er ikke sikker på om jeg kom så langt at jeg begynte å lese på den dokumentasjonene men.

hvis jeg skal bruke isdn4bsd, er ppp delene i fbsd manualen relevant?

Som jeg sa i min tidligere post jeg kan ikke kommentere programmet så grundig på grunn av at jeg selv ikke har brukt det.

Men jeg dokumentasjonen bruker å inneholde MER en nok info for deg om hva du må gjøre

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-10 21:43, skrev Arntfinn:

hehe, nei det er sant det. men det er mer gøyalt å lage et eget oppsett, og så likte jeg ikke helt detta med at smoothwallen er dedikert til folka som døde med wtc

+ at web interfacet er så stygt med all denna reklamen

Litt veldig mye off topic men hva mente du med at du ikke likte at smoothwallen er dedikert til Wolrd Trade Center folka som doede ..

Hvorfor likte du ikke de t?

Lenke til kommentar

hm, posten ble visst borte.. anyway

jeg synes bare at usa takla saken så dårlig. ja, her kommer folk og dreper sivile, vi klager, kjefter og smeller, og så dreper vi deres sivile også.. ja tut og kjør

ser ut som isdn4bsd er akkurat hva jeg behøver, så da blir det nok fbsd router til jul :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...