Gå til innhold

3d Mark 06 score for lav med 8800 gtx?

Anbefalte innlegg

Hei

Kjørte nettopp 3d mark 06 og fikk 10307 med 8800 gtx, e6600 @ 2,7 og asus p5b deluxe wifi. Ser andre steder hvor noen har e6400 og 8800 gtx og får den opp i 13300 uten overklokk. Kan det ha noe med soundmax driveren som gjør dataen treg?

Endret av harald g
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes scoren din i 06' ser helt normal ut hvis skjermkort er uklokket. En E6400 og et singel GTX derimot som scorer over 13000 uklokket i 06'? Det vil jeg gjerne se.

8119949[/snapback]

En kar som sier det ja. Også en annen med samme spec som får 11000 i 3 mark 06. Kan finne tråden jeg leste i

Lenke til kommentar
minne dreper...min pc har bare 400 Mhz minne, scoren på 06 ble nesten samme som deg..

8120094[/snapback]

Jeg har 800 mhz da

EDIT: er det noe vits i å kjøre optimalisering ac sustemet i nvidia ntune?

Jeg er på 123 plass av totalt 135 med samme spec som meg, ganske dårlig spør du meg

Endret av harald g
Lenke til kommentar

Har bare stock kjøler på skjermkortet, og Zalman CNPS9500LED på prosessoren.

Men i forrige uke kjørte jeg 3dmark06 for å teste om scoren var gått ned, siden jeg syntes at maskinen gikk litt tregt i spill, og da var plutselig scoren nede på 9200! Så jeg gikk inn i msconfig og fjerna alt av oppstartsprogrammer, og da var scoren over 11000 igjen. La til et og et program av gangen, reboota og testet på nytt osv, men fant aldri ut hva det var som gjorde scoren så lav plutselig. Veldig rart...

Jeg er forresten på 183. plass av de med samme system som meg.

Endret av denieru
Lenke til kommentar
Har bare stock kjøler på skjermkortet, og Zalman CNPS9500LED på prosessoren.

Men i forrige uke kjørte jeg 3dmark06 for å teste om scoren var gått ned, siden jeg syntes at maskinen gikk litt tregt i spill, og da var plutselig scoren nede på 9200! Så jeg gikk inn i msconfig og fjerna alt av oppstartsprogrammer, og da var scoren over 11000 igjen. La til et og et program av gangen, reboota og testet på nytt osv, men fant aldri ut hva det var som gjorde scoren så lav plutselig. Veldig rart...

8120130[/snapback]

tror kanskje soundmax liker å bruke mye av cpuen.. hvis jeg disabler alt jeg har, kanskje den går opp? men det blir jo som å lure seg selv, for ellers vil jo disse tingene være på om man vil spille med lyd.

Lenke til kommentar

for og kjøre en 3dmark test gjør følgende:

Opprett ny bruker på maskinen, slå av maskinen og gå inn på denne brukeren ved neste oppstart, koble fra nettverk slikt at du kan med trygghet fjerne antivirus på profilen, gå inn i MSCONFIG og slå av det meste utenom det grunnleggende for Windows og fungere, slå av nettverks kort og lydkort i enhets behandling, start om maskinen en gang til, gå inn på samme bruker, maskinen er nå optimalisert for 3dMark06

Lenke til kommentar
for og kjøre en 3dmark test gjør følgende:

Opprett ny bruker på maskinen, slå av maskinen og gå inn på denne brukeren ved neste oppstart, koble fra nettverk slikt at du kan med trygghet fjerne antivirus på profilen, gå inn i MSCONFIG og slå av det meste utenom det grunnleggende for Windows og fungere, slå av nettverks kort og lydkort i enhets behandling, start om maskinen en gang til, gå inn på samme bruker, maskinen er nå optimalisert for 3dMark06

8120166[/snapback]

Jeg prøver det jeg.

Endret av harald g
Lenke til kommentar
Jeg får 10874 poeng med uklokket skjermkort, og det synes jeg også er litt lite. Det som er mer skuffende er at jeg bare får 13636 poeng med SLI.

8119947[/snapback]

du er CPU begrenset. Jeg får heller ikke et ekstremt forsprang med 8800GTS SLI. med ett kort får jeg ikke mer enn ca. 12 000 (med overklokk, ca. 670/2060) i 3dmark06, og med SLI får jeg maks mellom 16 000 og 17 000, men de er med rett under 4 Ghz på CPU, og det er ikke 24/7 stabilt. På min 24/7 klokk her og nå ([email protected] Ghz, minne 4-4-4-10@900 Mhz og 2x8800GTS SLI@650/1000). Det er helt stabilt og da får jeg ca. 15300.

Grunnen til at alle vi er CPU begrenset er fordi 3dmark06 støtter flere kjerner, og derfor vil uasett en C2Quad være mye bedre enn en C2D.

Lenke til kommentar
http://www.futuremark.com/forum/showthread.php?t=31798

Helt nederst kommer han og sier scoren sin.

EDIT: bevis har han også i signaturen sin

8120071[/snapback]

Bevis har han ikke ;) Han lyger.

Ser man på scoren står det for det første ikke 13300 poeng, men 12300, og han kjører sin E6400 på 3.5 Ghz. I tillegg har han nok overklokket skjermkortet sitt, men siden man i 3DMark06 bare får feil info på skjermkortklokk, så kan jeg ikke se hva han kjører skjermkortene på.

Lenke til kommentar
http://www.futuremark.com/forum/showthread.php?t=31798

Helt nederst kommer han og sier scoren sin.

EDIT: bevis har han også i signaturen sin

8120071[/snapback]

Bevis har han ikke ;) Han lyger.

Ser man på scoren står det for det første ikke 13300 poeng, men 12300, og han kjører sin E6400 på 3.5 Ghz. I tillegg har han nok overklokket skjermkortet sitt, men siden man i 3DMark06 bare får feil info på skjermkortklokk, så kan jeg ikke se hva han kjører skjermkortene på.

8120328[/snapback]

Ser nå at det står 12300 :!: Da er det greit, hvis han i tilleggg har overklokket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...