Gå til innhold

CPU og avsluttningsproblemer

fatsheep

Anbefalte innlegg

Etter at jeg installerte den nye AMD XP 2100+ har temperaturen steget voldsomt. Nå ligger temperaturen på ca 57 grader hvis jeg gjør ingenting og hvis jeg spiller ligger temp. på ca. 62-67 grader. Er dette for varmt og hva må jeg gjøre for å få den kaldere.

Jeg bruker denne vifta:

Cooler Master vifte Socket A/7/FCPGA

Heat Sink Dimensions L80 x W60 x H41 (mm)

FAN Dimensions 60 X 60 X 13 mm

Rated Voltage 12 VDC

Rated Speed 5400 R.P.M.

Air Flow 27.72 CFM

Noise Level 38 dB(A)

Intel

P III CuMine up to 1.13 GHz and higher

Celeron up to 2.2 GHz

AMD

Athlon up to 1.4 Ghz

Athlon XP 2500

Duron 1.7 Ghz

(FC - PGA)

Da jeg kjente på ribba hvar den bare lunka.

Nesten hver gang jeg avslutter windows henger dataen før den skrur seg av. Det kommer derimot en blå clitch, så skjer det ikke noe mer. Noen som hvet hva jeg kan gjøre.

Kan noen fortelle meg hvordan jeg skaffer og bruker goop.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-12-10 19:14, skrev fatsheep:

Nesten hver gang jeg avslutter windows henger dataen før den skrur seg av. Det kommer derimot en blå clitch, så skjer det ikke noe mer. Noen som hvet hva jeg kan gjøre.

Dette har sannsynligvis ingenting med temperatur å gjøre; mest sannsynlig et software-problem. Det er mest sannsynlig forårsaket av et program/driver som kræsjer når Windows avslutter. Hvis du bruker Win2k, så er eldre "programmer" og drivere for eldre SoundBlaster kort veldig glad i kræsje ved avsluttning (De er glade i å kræsje ellers også men spesielt ved avsluttninger). Eller så kan det være programmer som tryner pga at Windows prøver å terminere dem, mens de venter på deg eller at en resurs de bruker er avsluttet.

Win2k/WinXp har noe som heter "EventViewer" som logger hendelser i systemet ditt. Kan hende den finner noe ... eller så kan du prøve å fjerne program for program, driver for driver til Windows oppfører seg normalt igjen. Er du riktig så uheldig, så må du kanskje legge inn Windows på nytt for å få fiksa det.

Quote:

Kan noen fortelle meg hvordan jeg skaffer og bruker goop.

Ta på tynt lag. Skal bare ha så mye på at evt. groper/hakk i ribba blir fyllt igjen. Nær sagt, så er det bedre jo mindre du har på... Jo mer materiale du har mellom ribbe/kjerne, jo dårligere blir varmen overført.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...