HoaXed Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Hællæ, Jeg ønsker å hente en value fra url'en ved hjelp av $_GET. Bruker denne; <input name="fil4" type="file" id="fil4" value="<?php $verdi = $_GET['fil4']; echo($verdi); ?>" size="25"/> Men av en merkelig grunn vil det ikke fungere. Mener jeg fikk det til før, og har jo gjort alt riktig. Hva er feilen? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Vi har en PHP-kategori, bare så det er sagt. Er ikke sikker på hva som er feilen, men det er ikke vanlig (såvidt meg bekjent) å ha parentes rundt echo. Kan du ikke prøve med bare <?php echo $_GET['fil4']; ?>? Lenke til kommentar
eigan Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Hvordan ser urlen ut? burde være noe slikt: http://www.side.com/side.php?fil4= deretter det du vil "ha".. Får du en feilmelding? Er det blankt i input formen? Endret 10. mars 2007 av Mr Chief Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Hvordan ser urlen ut? burde være noe slikt: http://www.side.com/side.php?fil4= deretter det du vil "ha".. Får du en feilmelding? Er det blankt i input formen? 8120065[/snapback] Ja vet det er php, men siden det er snakk om value valgte jeg css Jeg har den url du viser til, har mange & & og alle funker men ikke de som hører til "files", dette feltet blir blankt. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Legg en <?php echo $_GET['fil4']; ?> en annen plass i scriptet, om det ikke kommer noe da, kan du prøve å skrive ut alt som er i $_GET. Det gjør du ved å skrive <?php print_r($_GET); ?>. Om "fil4" ikke kommer opp der, så ligger feilen en annen merkelig plass. Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Jeg har den url du viser til, har mange & & og alle funker men ikke de som hører til "files", dette feltet blir blankt. 8123996[/snapback] Som kanskje ikke er så rart siden $_GET og $_FILES er to forskjellige arrays. Hva er det egentlig du vil det skal stå i $_GET['fil4']? Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Jeg har den url du viser til, har mange & & og alle funker men ikke de som hører til "files", dette feltet blir blankt. 8123996[/snapback] Som kanskje ikke er så rart siden $_GET og $_FILES er to forskjellige arrays. Hva er det egentlig du vil det skal stå i $_GET['fil4']? 8124788[/snapback] $_GET burde fynke så lenge infoen står under ?fil4=xyz i urlen. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Verdien av et HTML-form-files-felt er read only - av ganske opplagte grunner. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Folkens, tenk på sikkerheten i det som prøves på her! index.php?files=c:\hemmeligfil.doc, så en submit fra brukeren og vips har man den hemmelige filen. Nei, stemmer nok som Kagee her sier, at dette lar seg selvfølgelig ikke gjøre, brukeren MÅ browse seg til filen. Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Folkens, tenk på sikkerheten i det som prøves på her!index.php?files=c:\hemmeligfil.doc, så en submit fra brukeren og vips har man den hemmelige filen. Nei, stemmer nok som Kagee her sier, at dette lar seg selvfølgelig ikke gjøre, brukeren MÅ browse seg til filen. 8126932[/snapback] Okei, da får jeg heller gjøre dette på en annen måte. Takk for all hjelp! Mente bare at jeg hadde klart det tidligere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå