Gå til innhold

får ikke brukt live messenger med windows vista

Anbefalte innlegg

Dama her nettopp fått ny pc med windows vista, men messenger funker ikke på den.

installeringa gikk greit, men når jeg åpner programmet kommer det opp en melding der det står:

"messenger har sluttet å virke

et problem førte ti at programmet sluttet å fungere som det skal. programmet vil bli lukket, og du vil få beskjed hvis en løsning er tilgjengelig."

hva faen er dette for no piss? hvorfor i all verden funker ikke microsofts egen(?) messenger på windows vista?

noen som har opplevd det samme problemet og vet hva man skl gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dama her nettopp fått ny pc med windows vista, men messenger funker ikke på den.

installeringa gikk greit, men når jeg åpner programmet kommer det opp en melding der det står:

"messenger har sluttet å virke

et problem førte ti at programmet sluttet å fungere som det skal. programmet vil bli lukket, og du vil få beskjed hvis en løsning er tilgjengelig."

hva faen er dette for no piss? hvorfor i all verden funker ikke microsofts egen(?) messenger på windows vista?

noen som har opplevd det samme problemet og vet hva man skl gjøre?

8119755[/snapback]

Ja skikkelig latterlig. LIVE gutta i MS er ikke like smarte som resten av MS. Men sikker at du bruker sist versjon? 8.1?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+1234

Vista inneholder en hel masse forsvar- og sperrefunksjoner. De viktigste er Windows Defender og brannmuren, som hindrer selv Microsoft's egne program. Desse har jeg deaktivert og siden har alt fungert fint. PS! Dersom en gjør dette, bør man legge inn antivirusprogram m/ brannmur (Kan trygt anbefale Trend Micro Internet Security 2007! :) ).

Lenke til kommentar

Vel saken har for vår del løst seg. Problemet er har vist seg ikke

å være Vista eller Live Messenger, men et tilleggsprogram fra

Acer som har skapt problem for Live Messenger.

Så "audunk" har du en Acer lapptopp, så kan jeg gi deg en vei

ut av uføret. ;)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Vel saken har for vår del løst seg. Problemet er har vist seg ikke

å være Vista eller Live Messenger, men et tilleggsprogram fra

Acer som har skapt problem for Live Messenger.

Så "audunk" har du en Acer lapptopp, så kan jeg gi deg en vei

ut av uføret.  ;)

8266692[/snapback]

Hva slags program fra acer er dette? Jeg har til og med ompartisjonert hele harddisken og grundig formatert disken, men allikevel så får jeg ikke logget inn på messenger live eller yahoo messenger

Lenke til kommentar

Egenbygd PC og vista64... Messenger sluttet plutselig og virke... er i prosessen, men vises ikke noen steder :S

edit: noen av dere som har en link til WLM 8.5beta?? kanskje den funker?

edit2: har nå tysk WLM 8.5 beta... funker fint jah :D

Endret av Alte-to
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...