adder1972 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Hei, Jeg tenker på å kjøpe en MacBook mens jeg er i Canada, men den vil jo komme med Canadisk (engelsk eller fransk) tastatur. Er det noen mulighet for å skifte til et fysisk norsk tastatur når jeg kommer hjem igjen? Takk for svar, S Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Klart du kan skifte til norsk tastatur. Men eg tror ikkje du klarer det uten å skifte alt rundt tastaturet også :!: Lenke til kommentar
M-BS Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Det er ikke en super idé å kjøpe MacBook i Canada. Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Hvorfor mener du ikke det er en super ide? jeg har selv kjøpt bærbar i utlandet og bytta tastatur uten problemer.. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Han tenker vel på garanti. Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 tror apple som svært mange andre har "global" garati... (asus`n jeg hadde som ble kjøpt i hongkong hadde ihvertfall det) musa Lenke til kommentar
M-BS Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Hvis du kjøper i Norge har du fem års reklamasjonsrett etter forbrukerkjøpsloven. Apples egen "garanti" varer bare i ett år. Man sparer sikkert en del på å kjøpe MacBook i Canada, men hva skjer hvis maskinen slutter å virke etter ett år og én dag? Da har du ingen rettigheter. Du kan selvsagt fly tilbake til Canada og kjøpe en ny MacBook, men ... Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Hvis du kjøper i Norge har du fem års reklamasjonsrett etter forbrukerkjøpsloven. Apples egen "garanti" varer bare i ett år. Det er egentlig et godt poeng som er lett å glemme nå, men som er OK å ha husket på om 3,5 år når skjermen er svart... Men den er ca 15%billigere her. Så kan jeg jo sjøl regne [sannsynlighet for feil] * [reparasjonskostnader] vs. [15% spart] S Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Apple følger ikke Norsk kjøps lov, så 5 års reklamasjons rett på Mac eksisterer ikke. er en grunn til at IPOD ble fjernet fra salg fra fleste utsalgs steder i Norge, ettersom Apple ikke dekker reklamasjon så må butikken legge ut utgiftene selv for repperasjon av Apple produkter. Endret 10. mars 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Hmm, det er merkelig, for jeg fikk iallefall ny Ipod etter at min døde etter 1.5år. (merk, rett fra apple, ikke butikken) Endret 10. mars 2007 av MrLee Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Alle firmaer som opererer i Norge må følge norsk kjøpslov. Det er ikke noe man kan velge seg eller avtale seg bort fra. Imidlertid kan man avtale bedre betingelser enn det loven sier. Jeg har god erfaring fra Elkjøp som reparerte min TV (jada, det er ikke det samme som en Mac) 4 år og 11 mnd etter jeg kjøpte den - kostnadsfritt for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå