Gå til innhold

Playstation 3 forhåndsbestilling


henrikr

Anbefalte innlegg

Er helt enig med Linuxguru her altså. Villedende reklame det er det det er. De kan ikke skrive at man skal få PS3 på lanseringsdagen når det i realiteten skjer først en uke etter. Men tviler på at man får noe erstatning eller noe... Siden man ikke lider noe tap.

 

"Forsinkelse foreligger hvis selgeren ikke leverer varen til avtalt tidspunkt. Ved en forsinkelse kan du kreve at selgeren leverer, og du kan holde tilbake betalingen inntil levering skjer. Dersom forsinkelsen er vesentlig kan du heve kjøpet, det vil si at du kan gå fra avtalen og kreve tilbake det du eventuelt har betalt med tillegg av forsinkelsesrente fra da du betalte. Når forsinkelsen inntreffer, kan du sette en rimelig tilleggsfrist for selgeren. Leverer ikke selgeren innen tilleggsfristen, kan du heve kjøpet."

 

fra forbrukerrådets hjemmeside. Vil råde dere det gjelder og sende inn en mail til de. Jeg har gjort det med utdrag fra det som blir sagt her. Det er jo helt på trynet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil de ha nok konsoller til alle da? Det står ingen lagerstatus på siden?

8124497[/snapback]

 

http://ps3.blogg.no/270207144319_elkjp_gar...ing_ved_la.html

 

- Ja, om man bestiller (og betaler) nå så er man sikret å få en PS3 ved lanseringen. Vi har fått tildelt en viss mengde konsoller (red.anm: hvor mange ville han ikke/kunne han ikke svare på :) og etter hvert som bestillingene kommer inn vil dette tallet gå nedover, helt til det har nådd null. Da vil annonsen fjernes, og de som bestiller fra den vanlige produktoversikten vil få sin konsoll ved neste leveranse.

 

http://www.nettavisen.no/spillmagasinet/article915748.ece

Endret av gitarfreak
Lenke til kommentar

Også Elkjøp lover å levere maskinen den 23. mars

 

Til og med i et intervju i tekst form og over tlf lover Elkjøp å levere konsollen til de som har forhåndsbestilt den 23.mars.

 

Hvis alt går som "normalt".

 

Hvis ikke de klarer å levere skal de faen meg få høre det. Unnskyld uttryket.

Lenke til kommentar

Jeg har dog tenkt på en ting som roer meg litt ned.

 

Se for deg, du snakker med "GRY" (jente18) på Elkjøp. Hun sier de ikke vet det, eller svarer at de sender 23.mars siden hun tror det hørtes mest riktig ut siden det er da det er release. Jeg vet ikke noe om kompetansen til de som svarer per mail, men jeg er tvilende.

 

Hovedlageret er jo i Svergie, så tror GRY har lite peil på når de vil bli sendt derfra. Men en tlf til en svenske gjør meg dog litt mer tryggere, som lover at konsollen blir sendt ut sånn at vi har den 23. mars.

 

Jeg blir også litt tryggere når salgssjefen i elkjøp norge går ut og lover at vi har ps3 23.mars.

 

Kan det være et mangel på kompetanse som gjør at vi blir nervøse her?

Lenke til kommentar

Hm, jeg har bestilt på cdon.com, og der står det egentlig enda klarere at man skal motta PS3 23.mars:

 

Playstation 3 har release 23. Mars, prisen blir kr 5699. Alle som har forhåndsbestilt og alle som forhåndsbestiller er garantert å få sin Playstation 3 på releasedagen.

 

Jeg kan ikke se hvordan dette kan tolkes til noe annet enn at maskinen faktisk skal være meg i hende på releasedagen, altså fredagen. :)

Lenke til kommentar
Det er ikke viktig for min del. Tenker jeg tar turen ut til elkjøp (IGJEN) på mandag og hører hva som er greia. Og da skal jeg _IKKE_ snakke med en random GRY.

8125644[/snapback]

 

De PS3 maskinene blir ikke rørt før lanseringsdagen uansett forhåndsbestilling eller ikke. Det eneste det er med forhåndsbestilling er at du er SIKRET en maskin. Vil du ha den kjappest mulig er det best å forhåndsbestille og hente maskinen I butikken. At du ber dem om å sende dem er ditt problem, det vil ta lengre tid enn de som kjøper den i butikken. Du kan ikke forvente at de kompenserer med å sende 2 dager før lansering, det er nemlig IKKE lov tro meg.

 

Så slutt å syt.

Lenke til kommentar

Min Xbox 360 ble sendt Tirsdag, og lansering var Fredag

 

Fra Sandefjord til Oslo, ikke lange turen ;) Men "merkelig" nok ankom den ikke før Fredag

 

Den ankom Stokke post terminal tirsdag, lå der til Torsdag,og brukte da kvelden/natta å ankomme Oslo og fikk levert på dør fredag. Var nok en bevist avtale med posten at den ikke skulle leveres før Launch. Men da kom den iallfall på rett dag!

 

kanskje et godt tips Elkjøp? ;)

Endret av kewell79
Lenke til kommentar
Det er ikke viktig for min del. Tenker jeg tar turen ut til elkjøp (IGJEN) på mandag og hører hva som er greia. Og da skal jeg _IKKE_ snakke med en random GRY.

8125644[/snapback]

 

De PS3 maskinene blir ikke rørt før lanseringsdagen uansett forhåndsbestilling eller ikke. Det eneste det er med forhåndsbestilling er at du er SIKRET en maskin. Vil du ha den kjappest mulig er det best å forhåndsbestille og hente maskinen I butikken. At du ber dem om å sende dem er ditt problem, det vil ta lengre tid enn de som kjøper den i butikken. Du kan ikke forvente at de kompenserer med å sende 2 dager før lansering, det er nemlig IKKE lov tro meg.

 

Så slutt å syt.

8126964[/snapback]

 

Men de lover oss at vi får de på lanseringen, og så får vi beskjed at vi ikkje får de då, men så sier en ann at vi får de då... Vi må vite om elkjøp holder det de lover, eller de bare lurer oss...

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk jeg får den på lanseringsdagen når salgssjefen går ut og sier det, samt det står på nettsiden. Får bare håpe og tro at det var de jeg var i kontakt med noen på elkjøp som ikke hadde så mye peil.

 

Men som sagt, får vite mer i morgen

Endret av henrikr
Lenke til kommentar
De PS3 maskinene blir ikke rørt før lanseringsdagen uansett forhåndsbestilling eller ikke. Det eneste det er med forhåndsbestilling er at du er SIKRET en maskin. Vil du ha den kjappest mulig er det best å forhåndsbestille og hente maskinen I butikken. At du ber dem om å sende dem er ditt problem, det vil ta lengre tid enn de som kjøper den i butikken. Du kan ikke forvente at de kompenserer med å sende 2 dager før lansering, det er nemlig IKKE lov tro meg.

 

Så slutt å syt.

 

Vi er ikkje ute etter å få den før, men vi er lovet og få den på lanseringsdagen, e det så vanskelig å forstå? ;)

 

 

Innlegg som eg sletta frå tråden er fjerna frå sitatet. Dette for å hindre vidare krangling.-ttt

Endret av ttt
Lenke til kommentar
Det er ikke viktig for min del. Tenker jeg tar turen ut til elkjøp (IGJEN) på mandag og hører hva som er greia. Og da skal jeg _IKKE_ snakke med en random GRY.

8125644[/snapback]

 

De PS3 maskinene blir ikke rørt før lanseringsdagen uansett forhåndsbestilling eller ikke. Det eneste det er med forhåndsbestilling er at du er SIKRET en maskin. Vil du ha den kjappest mulig er det best å forhåndsbestille og hente maskinen I butikken. At du ber dem om å sende dem er ditt problem, det vil ta lengre tid enn de som kjøper den i butikken. Du kan ikke forvente at de kompenserer med å sende 2 dager før lansering, det er nemlig IKKE lov tro meg.

 

Så slutt å syt.

8126964[/snapback]

 

Vi har ikke bedt om at de skal sendes med posten. Det er ikke noe vi velger. Det er noe Elkjøp har bestemt. Sikkert pga hovedlageret er i Sverige. Du må nesten forstå at når salgssjefer går ut og sier vi skal få maskinene til lanseringen at vi da nesten må tro på de? Og du skjønner vel også at vi blir mektig forbanna hvis det er sånn at vi ikke får det. Vi syter ikke. Vi bare tar opp at Elkjøp driver med ulovlig markedsføring. Vi har blitt lovt et produkt 23. mars og da _SKAL_ vi ha det 23. mars.

Lenke til kommentar
Det er ikke viktig for min del. Tenker jeg tar turen ut til elkjøp (IGJEN) på mandag og hører hva som er greia. Og da skal jeg _IKKE_ snakke med en random GRY.

8125644[/snapback]

 

De PS3 maskinene blir ikke rørt før lanseringsdagen uansett forhåndsbestilling eller ikke. Det eneste det er med forhåndsbestilling er at du er SIKRET en maskin. Vil du ha den kjappest mulig er det best å forhåndsbestille og hente maskinen I butikken. At du ber dem om å sende dem er ditt problem, det vil ta lengre tid enn de som kjøper den i butikken. Du kan ikke forvente at de kompenserer med å sende 2 dager før lansering, det er nemlig IKKE lov tro meg.

 

Så slutt å syt.

8126964[/snapback]

 

Vi har ikke bedt om at de skal sendes med posten. Det er ikke noe vi velger. Det er noe Elkjøp har bestemt. Sikkert pga hovedlageret er i Sverige. Du må nesten forstå at når salgssjefer går ut og sier vi skal få maskinene til lanseringen at vi da nesten må tro på de? Og du skjønner vel også at vi blir mektig forbanna hvis det er sånn at vi ikke får det. Vi syter ikke. Vi bare tar opp at Elkjøp driver med ulovlig markedsføring. Vi har blitt lovt et produkt 23. mars og da _SKAL_ vi ha det 23. mars.

8128115[/snapback]

... og jeg tror vi får den 23/24. mars avhengig av hvor vi bor. :)

De sendes sikkert ut 21/22. mars vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Det jeg synes er morsomt er hvor mange teorier som lages ut av så lite info som i det hele tatt er gitt ut ang når elkjøp vil sende ut maskinen.

 

Er det så FANTASTISK vanskelig å tro at man skal få maskinen på lanseringsdagen da? Er det en GOD grunn til at elkjøp ikke skal få til det?

 

Er det slik at elkjøp med vilje vil være drittsekker og sende ut varen slik at dere IKKE får den på fredagen?

 

Nei det er jo ikke det. Det er jo virkelig ikke det.

 

Elkjøp sender ut varene slik at de skal komme fredagen, med mindre posten selv klarer å forsinke forsendelsen til akkurat deg.

 

Og trenger vi da diskutere noe mer?

Lenke til kommentar
... og jeg tror vi får den 23/24. mars avhengig av hvor vi bor. smile.gif

De sendes sikkert ut 21/22. mars vil jeg tro.

 

Man skulle tro det ja, men når tre forskjellige elkjøp ansatte sier at de begynner å sende ut konsollene den 23. mars så vet jeg ikke helt hva jeg skal tro.

Endret av henrikr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...