Gå til innhold

Playstation 3 forhåndsbestilling

henrikr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For min del er det uakseptabelt hvis jeg må betale beløpet flere uker i forveien og samtidig få leveransen 3-4 dager etter etter lansering. Hvis dette blir tilfellet for de som har forhåndsbestilt, så foreslår jeg en klageaksjon.

Virkemidlene vi har er faktisk veldig gode: Enten gis vi kompensasjon eller så returneres en brukt PS3-maskinen på angreretten etter 2 uker og vi kjøper produktet en annen plass. Hvis mange nok er med, så vil dette svi godt det :)

Lenke til kommentar

På Elkjøp sin side står det:

OBS: Dette er en forhåndsbestilling. Kjøp den idag og vær sikret ditteksemplar av Sony Playstation 3 til lansering!
Ved å klikke "fortsett til kassen" og gjennomføre dette kjøpet, aksepterer du at vi trekker deg for hele beløpet idag, men du får pakken ved lansering. NB! Dette tilbudet gjelder kun på internett

Jeg har også tatt et bilde av dette som "bevis".

De garanterer dermed at jeg skal ha den til lansering som er 23. mars.

Hvis de ikke sender ut før 23. mars så bryter de markedsføringsloven.

Se her for eksempel:

Det er forbudt i næringsvirksomhet å anvende uriktig eller av annen grunn villedende framstilling som er egnet til å påvirke etterspørselen etter eller tilbudet av varer, tjenester eller andre ytelser.
Lenke til kommentar
det står jo _ved_ lansering, ikke på

Er det et lite smullhull tro  :!:

8121336[/snapback]

I den første quoten min skriver de "til lansering" og i den andre "ved lansering".

Uansett hvor mye man vrir og vender på det garanterer de levering til/ved lansering som er 23. mars. ;)

Til lansering kan vel ikke noen mene at betyr 3-4 dager etter lansering?

Lenke til kommentar

Hva med Posten? De bruker jo ekstremt lang tid og skylder på "snø", "regn", "sykdom", "alt annet"... så de som tror de får en PS3 av elkjøp på lansering er vel veldig optimistiske.. 23mars er en fredag.. lørdag sendes ikke post og ikke søndag heller.. så regn med å få PS3'en deres den 26-27.... :D

..blir nok en ekstremt laaaaaaaaaaaang ventehelg det :p

Lenke til kommentar

joa, men da må de regne med 1-3dg med posten også...

Så om posten oppererer ekstra rask endag så kan det hende kunder mottar en PS3 den 22mars, og det går jo egentlig ikke helt :/

Feks.

Elkjøp sender ut PS3 den 22mars.

Mottat på postkontoret den 23mars. (om du er heldig/bor sentralt)

Hentelapp blir sendt kunde fra posten den 24mars (helg)

Hentelapp ligger i din postkasse den 26mars (mandag)

Du går på posten 1sekund senere...

Elkjøp tar ikke høyde for postsending etc, det er posten sitt problem,

men teoretisk om elkjøp sender ut den 22mars skulle alle motta den til lansering, siden elkjøp har sendt dem fra lageret sitt før 23mars.

Endret av tiiim
Lenke til kommentar

Du har ikke så mye peiling tiiim

Folk som bor på østlandet har større sjanse for å få den 23. mars, enn eks. folk som bor i Tromsø, der er bare ren logikk

Det BLIR levert pakke lapper lørdag, så vist den blir sendt 22. Mars dukker den opp til mange fredag/lørdag skal dere se

Lenke til kommentar

jeg skrev for de som bor sentralt da...

Men det er jo ikke alle postkontor som er åpne på lørdager (kun 7-eleven og div post i butikk)...

Men om du tror alle får PS3 den 23mars så er jo det fint, men det tror ikke jeg

Lenke til kommentar
jeg skrev for de som bor sentralt da...

Men det er jo ikke alle postkontor som er åpne på lørdager (kun 7-eleven og div post i butikk)...

Men om du tror alle får PS3 den 23mars så er jo det fint, men det tror ikke jeg

8121828[/snapback]

jeg jobber i Posten, så tror jeg har LITT mer peiling enn deg, og alle postkontor har åpnet på lørdager

Lenke til kommentar
ja, oooh, all respekt til postmannen...

Men så fint, da får alle PS3 den 23mars, takk for opplysningen kewell79.

8121917[/snapback]

fint at jeg har sagt ALLE får den da :tease:

Vet ikke om Kunderservice hos Elkjøp på telefon gir ut pakkenummer, men vist det er tilfelle så sjekker du bare på posten.no om den ligger på postkontoret fredag, selv om pakkelappen dukker opp lørdag ;)

Lenke til kommentar

Det som er det rareste er at Elkjøp sier så mye forskjellig.. Noen har sagt at konsollen vil være sendt slik at du får den på lanseringsdato, noen sier 22. Mars og noen 23. Mars.. Derfor håper jeg virkelig vi kan få en skikkelig oppklaring i dette her :) Får ikke folk konsollen på lansering, vil det helt sikkert bli mye bråk :p

Lenke til kommentar

jaja, skjønner ikke helt hva vi krangler om.

Sier ikke at det gjelder alle, kom bare med en teori om hva som kan skje.

Irriterer meg mest at launchdatoer alltid er på j**** fredager :(

For elkjøp kan jo ikke garantere med 100% at alle får den til 23mars, ting kan skje underveis.

Elkjøp får jo maskinene lenge før 23mars, så de kan jo sende dem ut da, men det er jo litt uheldig iht til Sony igjen som har satt launch-dagen til 23mars.

Selv ville jeg jo blitt kjembeglad for å få den feks 19mars :D

(men da boikotter vel sony hele elkjøp) :p

Uansett så er det ikke posten jeg er mest usikker på, det er jo elkjøp som lover at "alle" skal få til 23mars.

Hva med den stakkars 14åringen i finnmark som hørte det samme ?! :p

Lenke til kommentar

Hvis de ikke kan garantere det, så kan de heller ikke skrive det. Det er ikke lov. Ingen får en konsoll 19. mars heller. Dette er bare snakk om at "HEGE" og helvetes "GRY" på elkjøp som har null peil når du nevner ordet playstation 3.

Det som jeg syntes er mest irriterende er at vi ikke kan hente konsollen selv på elkjøp. Bor midt i Trondheim og er sånn 5 min unna Elkjøp storsenteret. At vi ikke kunne fått en referansenummer eller noe slikt.

Får jeg ikke min konsoll den 23. mars så skal de få høre det.

Lenke til kommentar

Det er jeg faktisk ekstremt enig i henrikr.

At man ikke kan hente konsollen på den lokale elkjøpen virker helt mongo... Det blir jo en vinn/vinn situasjon da.

Du drar på elkjøp å henter PS3 + at du tar med deg mye annet småsnacks du går forbi på vei til kassa...

merklig, men men, det er ikke alt som skal være helt logisk :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...