oskaremil Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Hei, jeg trenger å vite hvilken type hovedkort jeg har. AMD Socket XXX........... Hvordan kan jeg lettest finne ut dette på en 7 år gammel maskin er alt som heter teknisk info har gått i søppelbøtten for lengst ? Prosessoren som er påmontert er en AMD Athlon 1600+ ( 1,2 Ghz ) Lenke til kommentar
oskaremil Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Det er en Linux server det er snakk om, så evt. programvare for å identifisere hardware må være konsoll-program for Linux Lenke til kommentar
Zink Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Hvordan kan jeg lettest finne ut dette på en 7 år gammel maskin er alt som heter teknisk info har gått i søppelbøtten for lengst ? Et programfritt tips: Trykk pause-tasten når maskina POST'er og sjekk BIOS-strengen. Den er unik og normalt plassert nederst på skjermen. alà 02/20/2002-SiS-650-6A6IXAWAC-00 Kopier en bit av den f.eks. '6A6IXAWAC' i google og se om du får pålitelige treff. Lenke til kommentar
tubaper Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Athlon er vel som regel Socket A tror jeg... Lenke til kommentar
covah Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Skru opp kabinettet og se hva som står på hovedkortet. Er ofte at navnet står trykt direkte på hovedkortet. Lenke til kommentar
oskaremil Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Hm, regner med det er Socket A, ja. Damned...... hadde et uskyldig ønske om å kjøpe en bedre prosessorvifte til 500 spenn..... så viser det seg at det ikke selges utstyr for Socket A lenger ( i alle fall ikke i de kjente nettbutikkene), så jeg ender nok opp med nytt hovedkort, som medfører ny prosessor + ram + ny strømforsyning Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Hos Microplex finnes det enda ett greit utvalg av kjølere til socket A. Microplex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå