Gå til innhold

Spør deg selv om dette.

Robert.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har noen en rasjonell forklaring på hvorfor så mange sier "Hvit" ? Det er greit at hvitfargen er en av tingene man forbinder med melk, men hvorfor ikke noen av de andre tingene man forbinder med melk?

8119449[/snapback]

Er ikke det vanlige svaret rett og slett "melk"?

Etter å ha konsentert seg om ordet melk faller det vel naturlig inn å bare svare det kjapt?

Det fungerer ganske dårlig når man sitter å leser oppgaven sånn som her da. For å få dette til å fungere må man vel spørre noen muntlig regner jeg med.

Lenke til kommentar
Er det ikke ordet "hvit" man skal gjenta 20 ganger før man svarer på spørsmålet? Det er nå i hvert fall slik jeg husker det.

8119478[/snapback]

Ja, det er vel slik det var.

Sindrelol, man tenker gjerne "Oh shit, dette er et lurespørsmål, nå må jeg finne på noe annet å si enn 'hvit' fort", så er det første man kommer på et hvitt drikke, altså "melk". Så sier man dette før man får tenkt seg om. Melk har jo en del med kuer å gjøre også, så det kan jo virke logisk i noen mikrosekunder.

Lenke til kommentar
Ehmm... Alle dere har tapt...

Det må gjøres irl, og det er vel slik:

Si hvit 20 ganger.

En person holder en hvit gjenstand opp og spør: Hvilken farge er det her?

Så svarer personen: Melk

8120395[/snapback]

Tviler sterkt på at jeg sier melk...

Men når jeg prøvd eå si melk mange gange å si spørre med selv hva drikker kua, sa jeg melk andre gangen, selv om at jeg konsentrerte meg for å si vann :!:

Lenke til kommentar
Ehmm... Alle dere har tapt...

Det må gjøres irl, og det er vel slik:

Si hvit 20 ganger.

En person holder en hvit gjenstand opp og spør: Hvilken farge er det her?

Så svarer personen: Melk

8120395[/snapback]

Har vel aldri gjort den slik, selv om mange folk har prøvd den på meg og jeg har prøvd den på mange andre. Den oppgaven der gir jo ingen tilknytning til melk heller, ser ikke hvorfor man "alltid" får svaret melk om man spør hvilken farge en hvit ting har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...