Gå til innhold

Nikon D80 m/ Sigma 18-50mm - Bra kjøp?

Anbefalte innlegg

Pakke på XD.no

Spørsmålet er om dette er et godt kjøp..? Er forsåvidt nybegynner innen dette, men interessen er stor :p

Har lest litt rundt og begge skal være bra, men er f.eks kit-objektivet til D80 bedre? Tviler på dette selv, men better safe than sorry.

Evt. andre gode nybegynnerkamera..?

Thanks!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det var det vi snakket om. Kjempebra objektiv for prisen når du kjøper det som kit. Jeg har såvidt prøvd det selv siden jeg har Canon, men jeg har hørt det blitt rost opp i skyene et stort antall ganger, og aldri hørt det motsatte.

Lenke til kommentar

coban: Da sier det seg selv at bildekvaliteten ikke er like god når det er samme produsent.

edge: Om du skal velge 18-70 eller 18-135 får bli avhengig av hva du har tenkt å fotografere, og om du har tenkt å kjøpte flere objektiver. Hva planlegger du?

Lenke til kommentar

18-135mm objektivet har ikke på langt nær opplevd samme ros som 18-70 objektivet har, selv om det er ett par hundre kroner dyrere. Det er konstruert billigere også f.eks. plast lensmount istedet for metall som på 18-70mm.

Når det er sagt så tipper jeg at det ikke er ett dårlig objektiv. Nikon har tross alt levd veldig bra på at folk har valgt d70/d70s over EOS 300d/350d p.g.a bedre kit objektiv, og jeg tviler på at de vil gi fra seg noe av den fordelen ved å tilby ett merkbart dårligere objektiv til nye D80.

Men, større teleområde uten merkbar endring i prisen tilsier jo også at snarveier er tatt andre plasser. (som nevnte konstruksjon)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
For folk flest så er 18-135 et bedre alternativ, vanlig folk i gata ser ikke forskjellen. Bedre med mer zoom.

8129169[/snapback]

Jeg har bestilt D80 m 18-135 fra Elkjøp. Det kom på ca. 9.700,- Man får med et dyrere objektiv med denne pakken. Det ligger en del tester av dette kit'et med meget gode resultater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...