nabbskall Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) Hei, har et gainward 7600gt med passiv kjøling på idle går den på 30-32 grader, men når jeg starter et spill, stiger det opp til 90-95 grader (jeg har et slikt kort under skjermkortet) før brukte kortet å ligge på 50 grader ved spilling, men nå har altså temperaturen steget med over 30 grader, og hvordan dette har skjedd aner jeg ikke, kortet er jo IKKE OVERKLOKKET, og kabinettet mitt har en ganske god kjøling. er det noen som aner hva dette kan være? takker på forhånd for svar Endret 10. mars 2007 av Storleer Lenke til kommentar
Heatseeker Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Om kabinettet ditt har god kjøling så har du jo også god mulighet til å fylle kjøleribba med støv, kont den og fjern støvet Om det ikke er det så kan ikke jeg hjelpe deg. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 nei det er nok ikke det renset hele pc'n med trykkluft på boks.. nå har den begynt å gå på 45-50 grader IDLE, og 100 grader ved spilling... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Hei, har et gainward 7600gt med passiv kjøling på idle går den på 30-32 grader, men når jeg starter et spill, stiger det opp til 90-95 grader (jeg har et slikt kort under skjermkortet) 8118473[/snapback] Det er jo ikke mye passivt kjølt når du har to vifter som blåser på det Men kan kjøleribba ha løsnet fra GPUen på noe vis? Eller sitte for løst? Eller kan programmet du måler temperaturen med være feil? (kjenn med fingeren på baksiden av skjermkortet, rett ved GPUen). Har du innstallert Vista i det siste? Vista har vist noen problemer som får enkelte geforce-kort til å bli alt for varme. Skjermkort i noen bærbare fra dell har strøket med på grunn av det. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Det viste seg at ribben var løs ifra gpuen, skruene hadde visst gått igjennom kortet på et vis.. Tusen takk for hjelpen simen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå