Gå til innhold

Nybegynner trenger råd.

Anbefalte innlegg

Hei! Har endelig fått grei linje og rota frem BF2 og bestemte meg for å teste det online. Så da er spørsmålet, noen jeg burde gjøre før jeg begynne å spille? (Ja, jeg har laget account :p). Eller er det bare å hoppe på en tilfeldig server? Råd, tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Har endelig fått grei linje og rota frem BF2 og bestemte meg for å teste det online. Så da er spørsmålet, noen jeg burde gjøre før jeg begynne å spille? (Ja, jeg har laget account :p). Eller er det bare å hoppe på en tilfeldig server? Råd, tips?

8118347[/snapback]

Du bare hopper på en tilfeldig server du finner i listen i spillet. Hvis du ønsker å låse opp våpen og stige i rang, så MÅ du på filterinnstillingene hake av for "ranked" og "punkbuster". Du bør i tillegg krysse av for "same mod", "same version", "no password", så du bare ser de serverne som er mest relevante for deg. Selv om noen sikkert vil motsi meg, så synes jeg at TV2 sine servere er ganske bra (bare skriv inn "TV2" på server name for å se listen). For meg som ikke er så god så er det midt i blinken å spille på servere som (i motsetning til battlefield.no sine servere) det faktisk finnes spillere på og hvor vanskelighetsnivået er moderat.

Ellers så burde du som fersk BF2-spiller ikke prøve å bli commander før du vet litt hvordan spillet fungerer. Her finnes det bare to typer: De som ikke gjør jobben sin og de som gjør jobben sin. En dårlig commander kan være årsaken til at et godt lag taper.

Hold deg unna fly og helikopter før du føler deg nogelunde sikker på dem. Du kan aldri regne med å være alene, så skal du øve på å fly helikopter så gjør du dette offline. Flyr du transporthelikopter så skal du ALLTID prøve få med så mange som mulig. Det finnes ikke noe mer irriterende enn rambospirer som stikker av med en blackhawk fra "carrier", mens resten av laget står og ser dumt ned i bakken. Lurer du på hvor du skal fly, så er det ditt valg. En god idè er å prøve å gå etter et av fienden sine flagg. Med et fullt helikopter så tar ikke det mange sekundene. Er det ikke noe større behov for større troppeforflytninger så skal du selvsagt ikke være redd for å rappe et transporthelikopter til eget behov. Bare husk at det ikke vil spawne et nytt helikopter før ditt helikopter sprenger.

Ikke vær redd for å tape eller drite deg ut. Jeg har mang en gang plantet et helt magasin i lagkamerater, og ja, du må regne med å få minuspoeng. Shit happens, si unnskyld og fortsett spillet.

Hvis du er ute etter poeng så er assault eller support de helt klart beste klassene. Å være skarpskytter er utrolig gøy (for deg), men de fleste du skyter på er smarte nok til å stikke av etter å ha blitt truffet èn gang.

Til sist, så har jeg erfart at det ikke finnes noen våpen som er mye bedre enn andre. Derfor: Ikke stress så jævlig med å låse opp ekstra våpen!

Lenke til kommentar

Først av alt; Om du vil bli en god spiller, og utvikle deg selv. Drit i alt som har med unlocks, rank og stats å gjøre! Rank og stats sier ingenting om hvor god spiller du er.

Om du kanskje vil starte i klan senere ville jeg satset på å kun spille Medic eller Anti-tank. Enkelt og greit fordi det er stort sett bare de kitsa som brukes.

Lenke til kommentar
Først av alt; Om du vil bli en god spiller, og utvikle deg selv. Drit i alt som har med unlocks, rank og stats å gjøre! Rank og stats sier ingenting om hvor god spiller du er.

Om du kanskje vil starte i klan senere ville jeg satset på å kun spille Medic eller Anti-tank. Enkelt og greit fordi det er stort sett bare de kitsa som brukes.

8128173[/snapback]

Nei, men det er ikke noe gøy å løpe rundt med stygge leker som SVD Dragunov, standard skarpskytterrifle for Kina eller MEC Spec Ops. Stygge, ubrukelige våpen. Så er det også slik at hvis man har ambisjoner om å være commander, så vil den med høyest rang få stillingen.

Det er helt riktig at det ikke nødvendigvis er noen sammenheng mellom gode stats og spilleren sine evner i Battlefield 2. Som sniper så er man en uvurderlig ressurs som speider. Som support er man også veldig nyttig i squad, selv om man ikke får så mange poeng for det. Und so weiter...

Lenke til kommentar

8128173[/snapback]

Nei, men det er ikke noe gøy å løpe rundt med stygge leker som SVD Dragunov, standard skarpskytterrifle for Kina eller MEC Spec Ops. Stygge, ubrukelige våpen. Så er det også slik at hvis man har ambisjoner om å være commander, så vil den med høyest rang få stillingen.

Det er helt riktig at det ikke nødvendigvis er noen sammenheng mellom gode stats og spilleren sine evner i Battlefield 2. Som sniper så er man en uvurderlig ressurs som speider. Som support er man også veldig nyttig i squad, selv om man ikke får så mange poeng for det. Und so weiter...

8130913[/snapback]

1. Sniper brukes aldri i klankamp - Hvorfor? Fordi de ikke hjelper laget sitt en dritt.

2. Drit i hvor stygge våpena er. Det er de som brukes i klankamp, derfor; Spill kun med de.

3. Support brukes så og si aldri fordi du ikke hjelper laget ditt noe særlig.

Sier det igjen; Vil du i klan, ikke tenk på unlocks eller sniper.

--

Merk at uttalelsene mine gjelder om du vil inn i en klan senere.

Lenke til kommentar

Jeg startet som medic og har bygget opp skikkelig "skillz" med m16A2 og Ak-101. Etter noen ukers spilling så var jeg nummer 86 i norge med tanke på "score-per-minute" :thumbup: Spill mye i starten på "infantry only" servere for å bli god i "close-quartes-combat". Så går du over til hardware baner og blir god med anti-tank :w00t: Tren på flyging og koptring i singel player "operation cleen sweep" er fin i singel player (suger i multiplayer :nei: ).

Nå er jeg klan medlem for X6.no sin BF2 klan :!:

Lenke til kommentar
Jeg startet som medic og har bygget opp skikkelig "skillz" med m16A2 og Ak-101. Etter noen ukers spilling så var jeg nummer 86 i norge med tanke på "score-per-minute" :thumbup: Spill mye i starten på "infantry only" servere for å bli god i "close-quartes-combat". Så går du over til hardware baner og blir god med anti-tank  :w00t: Tren på flyging og koptring i singel player "operation cleen sweep" er fin i singel player (suger i multiplayer :nei: ).

8136355[/snapback]

Stats sier uansett ikke hvor skilla du er.

Har aldri hørt om X6.no jeg. Er de gode?

Lenke til kommentar

Mener medic er bra. helt greie våpen og du kan få en del poeng for revive på infantry only og også ellers. er ikke så proff selv, og har sikkert ikke SÅ mye jeg skulle ha sagt, men jeg liker en del av unlocksene bedre en de ordinære våpnene.

TV2 sine servere er gode å spille på, mange servere og mange valg, men de fleste (alle?) banene er str. 64 (størst) så hvis du liker intens nærkamp best så er de ikke så bra.

Man trenger ikke være så innmari pro for å være commander heller, det har gått helt fint for meg (vi har vunnet) og jeg har ikke spillt så veldig lenge. Men de med høyest rank går jo alltid foran i køen på commanderplassen. Før du prøver commander kan du jo trene deg med Squads. Det er ikke fullt så mye ansvar. Det er best å trene på ting i singleplayer, så du bør kanskje gjøre det først.

Lykke til :thumbup:

Endret av kr0401
Lenke til kommentar
Jeg startet som medic og har bygget opp skikkelig "skillz" med m16A2 og Ak-101. Etter noen ukers spilling så var jeg nummer 86 i norge med tanke på "score-per-minute" :thumbup: Spill mye i starten på "infantry only" servere for å bli god i "close-quartes-combat". Så går du over til hardware baner og blir god med anti-tank  :w00t: Tren på flyging og koptring i singel player "operation cleen sweep" er fin i singel player (suger i multiplayer :nei: ).

8136355[/snapback]

Stats sier uansett ikke hvor skilla du er.

Har aldri hørt om X6.no jeg. Er de gode?

8136567[/snapback]

Rimelig ny klan :whistle:

Sa aldrig at stats betydde noe, men at "score-per-minute" faktisk er litt substansiell. Jeg mener ikke at jeg er nummer 86 i norge :ph34r: men meningen i inlegget var å ikke bite over for mye, start med en kit og bruk den ofte slik at du blir god med den. Bedre å være expert i noe, enn å være middelmådig i alt :thumbup:

Lenke til kommentar
Rimelig ny klan :whistle:

Sa aldrig at stats betydde noe, men at "score-per-minute" faktisk er litt substansiell. Jeg mener ikke at jeg er nummer 86 i norge :ph34r: men meningen i inlegget var å ikke bite over for mye, start med en kit og bruk den ofte slik at du blir god med den. Bedre å være expert i noe, enn å være middelmådig i alt :thumbup:

8138765[/snapback]

Og jeg som er helt i ekstase hvis jeg får mer enn 30 poeng/15 frags ...

Lenke til kommentar

Zevs.

1. Snipere hjelper jo mye hvis du vet hvordan du bruker det(kan passe på resten av squaden når de tar en base), kommer seff ann på hvilken bane det er men det kan komme godt med hvis du finner en god plass å ligge der ingen ser deg.

2. Jeg er helt enig, hvordan våpnene ser ut har egentlig ingen ting å si på hvordan de er. Eks. F2000(SF våpen) ser jo helt fæl ut, men det er et sinsykt bra våpen.

3. Support er jo veldig greit å ha i squaden, kan jo passe på fra litt avstand eller være med rundt på bakken, er jo veldig greit å få ammo når man trenger det også.

Men seff kan jo være at noen syntes de tingene ikke hjelper en dritt, men jeg sytes sniper er et veldig gøy sett hvis man er god med det.

Endret av Flekkis
Lenke til kommentar
En ekstra medic eller AT er til mye mer hjelp enn en sniper. Det er en grunn til at ingen klaner bruker sniper i kamper. De beskytter lite, (dreper sjeldnere en andre INF-er) og spotting generelt tar commanderen seg av.

8143716[/snapback]

Sniper sin oppgave er jo bare å passe på seg selv - og selvsagt å stikke av med et flagg og og en stridsvogn eller helikopter når anledningen byr seg. Det er jo også skitartig å plante claymore-miner i fienden sin base - bare for å være sleip.

Lenke til kommentar
En ekstra medic eller AT er til mye mer hjelp enn en sniper. Det er en grunn til at ingen klaner bruker sniper i kamper. De beskytter lite, (dreper sjeldnere en andre INF-er) og spotting generelt tar commanderen seg av.

8143716[/snapback]

Sniper sin oppgave er jo bare å passe på seg selv - og selvsagt å stikke av med et flagg og og en stridsvogn eller helikopter når anledningen byr seg. Det er jo også skitartig å plante claymore-miner i fienden sin base - bare for å være sleip.

8143992[/snapback]

Det værste en hardcore BF2 gamer vet om (ikke meg da :p) er når snipere bruker tanks. Grunnen er at de ikke har noe å stille opp med når tanken blir så skadet at man må baile i en nærkamp. Derfor finnes engineer kitet, bruk den eller assault/antitank.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...