Grievdus Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Fins det et script som funker sånn at jeg som (admin) kan legge ut nyheter å godkjenne nyheter andre legger ut på siden? Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 For ferdig system som tillater deg og gjøre dette anbefaler jeg et system som feks Joomla Dette er lett og har de funksjonene du trenger. Du kan evt programmere det selv, men da bør du ha litt kunnskap innen php. Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Har du noe system fra før? Hvis du har alledrede kan du jo bare kjøre en mysql spørring, først lager du en table som heter news, så kjører du denne koden på siden! (Husk å sjekke om user er admin først da! ) PHP $title = mysql_real_escape_string = $_POST['title']; $body = mysql_real_escape_string = $_POST['body']; mysql_query("INSERT INTO news SET title = $title, body = $body"); Så lager du bare to tekstbokser med navnene title og body, og bruker en annen kommando for å hente ut news igjen! Endret 10. mars 2007 av Yaricks Lenke til kommentar
mske Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Yaricks, det der ble jo helt feil...regner med du ser det selv når du får sett litt over Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 For å rette Yaricks litt i hvertfall: $title = mysql_real_escape_string($_POST['title']); $body = mysql_real_escape_string($_POST['body']); mysql_query("INSERT INTO news (title, body) VALUES ('$title', '$body')"); Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 får skal prøve dette Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Hvis du BARE skal legge ut nyheter, så er vel CuteNews enklest. Lenke til kommentar
groenlid Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 har fått følelsen av at cutenews ikke er så veldig sikkert mot angrep fra utsiden. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Jeg sa enklest - ikke sikrest - men jeg må nesten si meg enig - jeg har ingen konkrete fakta - bare den samme følelsen. EDIT: Dette var min 250'ende post Endret 11. mars 2007 av Kagee Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 vill helst ha noe som er litt sikkert men testet det på en test server jeg har å jeg fulgte alle innstruksjonene men funker alikevell ikke. får opp mldinga Warning: require_once() [function.require-once]: Unable to access ./skins/default.skin.php in /web/www/frac/users/t/(mittdomenet)/cutenews/index.php on line 42 Warning: require_once(./skins/default.skin.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /web/www/frac/users/t/mitt domenet/cutenews/index.php on line 42 Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required './skins/default.skin.php' (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear:/web/www/include') in /web/www/frac/users/t/mitt domenet/cutenews/index.php on line 42 Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Unable to access Ser ut som et problem med chmod. Les om Chmod'ing enten her (diskusjon.no) eller (aller helst) på CuteNews eget supportforum. EDIT: Min 25andre post Endret 11. mars 2007 av Kagee Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 men har jo chmod alt jeg skulle. syns det er veldig rart Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Jeg er ikke lenger sikker på at dette er et problem med chmod - i så fall med rettighetene på mappene som filene ligger i -- deretter en feil i configurasjonen. Du har brukt installeringsscriptet? Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Nå har jeg fått det til men hvordan får jeg vist nyhetene som jeg legger ut i cutenews på nettsiden min? Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Hvis du leser readme, så finner du alt du trenger å vite Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 kjønner ikke helt, blir koden slik da? <?PHP include("cutenews/show_news.php"); ?> Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Ja, du må huske å bruke den relative adressen. Hvis du har cutenews i mappen cutenews, og siden du vil ha cutenews på i mappen over cutenews, så blir det include('cutenews/show_news.php'); og ikke include('http://domene.as/cutenews/show_news.php'); Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 men tenkte på, Hvordan fordeler jeg dem i kategorier? liksom når han skriver en nyhet så havner den nyheten på en side med bare den kategorien. hvis noen forstår? Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) Du lager en kategori, gir nyheten en kategori, og lager en side som bare viser den kategorien (ikke nyheten) ved hjelp av veiviseren under "Options". Edit: Et par skrivefeil, bytta ut nyheten med kategorien. Endret 25. mars 2007 av Kagee Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 ok, daq får jeg prøve på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå