KillYou Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 finnes det noen variabler som inneholder mysql og php versjon nummer? Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) phpinfo() eller phpversion(). Mysql er eg ikkje heilt sikker på Edit: leif :/ Endret 10. mars 2007 av Shadows0 Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 lag en phpfil med linjen phpinfo(); http://php.net/phpinfo Example 1772. phpinfo() Example <?php // Show all information, defaults to INFO_ALL phpinfo(); // Show just the module information. // phpinfo(8) yields identical results. phpinfo(INFO_MODULES); ?> f.eks. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 php_info() eller php_version(). Mysql er eg ikkje heilt sikker på 8117814[/snapback] Den lister mysqlversjon mysql MySQL Support enabled Active Persistent Links 0 Active Links 0 Client API version 5.0.33 MYSQL_MODULE_TYPE no value MYSQL_SOCKET /tmp/mysql.sock MYSQL_INCLUDE no value MYSQL_LIBS no value her er min server, mysql 5.0.33 Lenke til kommentar
KillYou Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 phpinfo(INFO_MODULES) viste jeg om men leter etter en måte å få bare ut feks 5.2.0 Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Da er vel regexp det rette. Er ikkje så dreven når det kommer til rexep men det er sikkert noen andre som kan hjelpe mitt meir vist du trenger det Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) php_info() eller php_version(). Mysql er eg ikkje heilt sikker på 8117814[/snapback] Den lister mysqlversjon mysql MySQL Support enabled Active Persistent Links 0 Active Links 0 Client API version 5.0.33 MYSQL_MODULE_TYPE no value MYSQL_SOCKET /tmp/mysql.sock MYSQL_INCLUDE no value MYSQL_LIBS no value her er min server, mysql 5.0.33 8117830[/snapback] Hvis du faktisk leser det du sakser inn her så er det snakk om klientversjonen. Kanskje ikke så rart, hvordan skal webserver vite hvilken mysqlserver du har tenkt å bruke? Endret 9. mars 2007 av Ernie Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 henger ikke med, dette er serverversjonen mysql-client-5.0.33 Multithreaded SQL database (client) mysql-scripts-5.0.33 Multithreaded SQL database (scripts) mysql-server-5.0.33 Multithreaded SQL database (server) bevis godt nok? dette er de installerte pakkene som sørger for sql php5-mysql-5.2.1_3 The mysql shared extension for php her er mysqlversjonen for klienten som du kaller det om jeg skjønner det rett. pluginen mellom php og mysql Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) Hvordan i alle dager skal server A med Apache og PHP vite at server B har en bestemt versjon av mysql? Tenk deg litt om nå. For å koble deg til en server trenger du en klient, og det er versjonen på denne du får opp i phpinfo, ikke versjonen på serveren. Om du har mysql-client 5.0.33 hindrer det deg ikke i å koble deg til en mysql-server 4.1 ... Endret 9. mars 2007 av Ernie Lenke til kommentar
Peter Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 phpversion() gir versjonsnummeret til PHP. mysql_get_server_info() gir versjonsnummeret til mysql-SERVEREN. Husk at du må ha kjørt mysql_connect() før denne funker (naturlig nok). Lenke til kommentar
Svish Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 kan en ikke bare kjøre en spørring til databasen da? select version(); min oppgir 5.0.27-community-nt Lenke til kommentar
Peter Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 kan en ikke bare kjøre en spørring til databasen da? select version(); min oppgir 5.0.27-community-nt 8121557[/snapback] selvfølgelig, men det er mye enklere å bare utføre et funksjonskall enn å kjøre spørring og deretter hente ut resultatet. Lenke til kommentar
Svish Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 sant nok fikk ikke med meg den posten din.. hehe :doh: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå