Heggen Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Hei. I dag lastet jeg ned pc linux os, og brente ut cd-en slik jeg fikk prøve det litt. Likte det egentlig veldig godt, og når jeg får installert det tenkte jeg å ta ned litt eyecandy osv. Jeg har to spørsmål til dere; Jeg tenkte på å ha dette operativsystemet installert på skolepcen min også, som jeg har xp på. Er det noen måte å få installert dette permanent, når jeg ikke har administrator rettigheter? Kunne jo alltids spurt ikt folka, men tviler på at de gidder å hjelpe meg med det osv. Dette vil si, enten gi meg passordet eller skrive det inn selv slik jeg får innstalert det. Likte veldig godt dette operativsystemet, men fikk ikke til å installere det på hjemmepcn. Alt bootet vanlig, men kom ikke inn i welcom screen. Fikk kun velge mellom Live cd, og de andre bootemulighetene. Så kernel kødd, og masse grønne ok beskjeder som vanlig. Når dette var gjort kom jeg rett og slett ikke lengre, og fikk noe lignende dette skjermbildet; Noen som vet hva dette kan skyldes? Alle svar mottas med takk Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Du trenger ikke administrator-rettigheter på windows for å installere et nytt operativsystem. Du bare booter installasjons-cd'n og installerer... Så det eneste du trenger er muligheten til å boote fra cd. Hva var det andre spørsmålet? Får du ikke til å boote liveCD'n på desktop-pc'n din? Du kan prøve å starte den med noen bootparametre. På ubuntu sin livecd skriver du iallefall (for eksempel): live vga=771 noapic nolapic Der vga=771 forsøker å fikse skjermproblemer og noapic nolapic forsøker å fikse låseproblemer. Kanskje du må bytte ut live med linux, pclinuxos eller lignende. Trykk F1 (eller en annen F# tast) for å få hjelp nå du kommer til bootmenyen til PCLinux' LiveCD. Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Har aldri opplevd å få det skjermbildet du viser til. Hvilket grafikkort har du? På PCLInuxOS wiki har du litt mer informasjon om Livecd booting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå