kakt_us Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Hvordan gjøres dette? Jeg har 2stykk liggende her, og gidder ikke å kjøpe meg enda større en, hvordan kan dette løses? Har sett at mange har måttet ty til 2 pga de har feks mangle disker.. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 mener man får en blokk man kobler 2 atx kontakter, fra to psu i, for så å koble denne til HK, det man gjør da er å kortslutte to pinner i ATX kontakten, og dermed starte begge PSU, man kan også lage til noe selv, dersom man vil ha det gratis og ikke er redd for å "skru litt" Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PSUC2XPSU&mcat=c213 Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Et spørsmål angående eventuell forsinkelse: Kan man løse dette problemet om man bytter om Power Good-koblingen slik at strømforsyningen med antatt lengst responstid må kvalifisere Power On-signalet? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Man kan vel koble på 2 ledeninger fra pinnene på hovedkortet der man plugger på POWER knappen, da ungår man vel den lille forsinkelsen og det set litt mer ryddig ut. Et lite spørsmål er vel også om du trenger så mye power, hva av hardware har du som trekker så mye strøm? Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Man kan vel koble på 2 ledeninger fra pinnene på hovedkortet der man plugger på POWER knappen, da ungår man vel den lille forsinkelsen og det set litt mer ryddig ut.8128960[/snapback] Jeg foretrekker å lodde ledninger fast på ATX-punktene på baksiden av hovedkortet, og å tape fast en molex-plugg inni kabinettet. Så lager man også en molex-plugg med to ledninger fra den sekundære strømforsyningen, hvor man kun benytter grønn og svart ledning. En y-splitt gjør nok koblingen mindre sikker, og legger også til ekstra impedans. Forøvrig skjønner jeg ikke hvordan en y-splitt skal forskyve forsinkelsen. Kabelstrekket blir jo ikke nødvendigvis lengre for den ene enn den andre, og den minimale økningen i flight-time tviler jeg på har betydning for disse komponentene. Men selv om begge strømforsyningene mottar power on-signalet akkurat samtidig, vil jo den ene kunne reagere raskere. Såvidt jeg vet sender strømforsyninger ut et power good-signal når spenningene har stabilisert seg, for å kvalifisere power on. Altså en liten forsinkelse for å unngå at komponentene utsettes for gale verdier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå