Gå til innhold

Hjelp til ftp server.

Anbefalte innlegg

Jeg har nå prøvd og se om jeg kan få ordnet meg en FTP server på min Pc og det jeg lurer på hvordan jeg skal få ordnet kontoene og om jeg skal lage en mappe i c: hd`en som heter FTPROOT eller.... og hvordan jeg skal få til så at det står \\server\F\FTP i den mappen jeg skal dele ut?

Jeg fikk til en gang og dele mellom to pc`er med krysset netverkskabel men det er vell ikk det oppsettet med Bulletproof da?

Trenger sårt hjelp her?

Bruker Bulletproof FTP server og Windows XP Pro

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo merklig at andre får det til da xoop?

VikinGz: Dette er et utkast fra en annen som postet dette på ett annet furum og der var oppsettet hans slik for og få det til og fungere hmm.....

Jeg forstår ikke dette jeg da, for jeg er helt ny på dette området :blush:

Lenke til kommentar
Jeg har nå prøvd og se om jeg kan få ordnet meg en FTP server på min Pc og det jeg lurer på hvordan jeg skal få ordnet kontoene og om jeg skal lage en mappe i c: hd`en som heter FTPROOT eller....

Kontoene lager du via ftp-programmet. Du "ordner" dem derifra. Utover akkurat det er vanskelig å svare på fordi det er uklart hva problemet ditt. Les bulletproff guiden for oppretting av grupper og brukere (jeg foretrekker å lage et par default grupper, også opprette brukere som blir medlemmer av de ulike gruppene)

Du må gjerne lage en mappe som heter FTPROOT. Det gjør serveroppsettet enklere at du har definert en mappe som kan fungere som "HOME", men hva denne mappen heter eller hvor den ligger er ikke viktig.

og hvordan jeg skal få til så at det står \\server\F\FTP i den mappen jeg skal dele ut?

Nå blander du fildeling i Windows med ftp. To forskjellige ting selv om det i nettverksadressen "\\server\F\FTP" står ftp så er det bare navnet på en mappe som brukeren deler. Trenger ikke ha noe med ftp som sådann å gjøre. Foreslår at du fokuser på enten ftp eller windows fildeling. I allefall at du tar opp de to separet.

Jeg fikk til en gang og dele mellom to pc`er med krysset netverkskabel men det er vell ikk det oppsettet med Bulletproof da?

Uklart, men siden du ikke syns å forstå ftp-oppsettet så var det vel neppe Bulletproff du brukte den gang...?

OK, men kan jeg bruke Bulletproof på den pc`en jeg bruker til daglig eller må jeg sette opp en annen pc og bruke den som en server for og få det til og fungere?

Det er ikke noe problem å bruke din daglige maskin som ftp-server. Mange som misforstår server-begrepet. En server er ikke en egen type maskin, det er rett og slett et nettverksprogram som kjøer på en datamaskin. Nå kan man riktignok gå i butikk ala komplett.no og kjøpe en server men dette er altså bare en kraftig PC som lar deg kjøre akkurat de samme programmene med samme oppsett som på en vanlig datamaskin.

Men som VikinGz skrev; les guiden til Bulletproff!

Lenke til kommentar

Så vist en setter FTPROOT på f.eks F:\mappen FTPROOT og bruker den som home og der etter en mappe som en kaller FTP+undermapper f.eks MP3 og Program og bruker desse mappene som default og setter opp brukerene mot den FTP mappen så skal vel det funke eller er jeg helt på bærtur?

Men ip adressen på min Pc er 10.0.0.1 som bulletproof finner og bruker stemmer det da?

Og er det samme hva en kaller FTP.xxxxxx.xxxx på servernavmet og da?

Lenke til kommentar

På bulletproff velger du ut brukere og mappene derfra

Du må også inn på noe innstilinger slik at du lager snarveier til de andre mappene i hovedmappa...

Programmet er klosette og litt idotisk tenkt... men det fungerer fint når man bare skal ha en mappe/disk delt til en bruker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...