Gå til innhold

På jakt etter lyset


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Morn brainware

Ok, hele skuteren burde være med. Ser av tittelen at du antaglig med hensikt ville ha sola slik plassert i bildet. Jeg synst imidlertid dette ikke ble helt vellykket siden såpass store deler av bildet har mistet detaljer pga overeksponering. Spesiellt med tanke på at det tydligvis er et fantastisk flott vær med en lekker himmel.

Du kunne helt sikkert henta inn noe i raw konverteren, men det beste botemiddelet hadde nok vært å fått sola inn fra siden/bakfra fremfor nesten rett imot.

 

Liker veldig godt den lille toppen du har tatt med i bakgrunnen og spesiellt de skutersporene som er kjørt opp mot toppen. De funker utmerket som en ledende linje for øyet opp mot topppunktet samtidig som de tilfører dimmensjoner til lanskapet som ellers hadde vært litt vanskelig å bedømme skalaen av.

 

Jeg synest det manger litt på skarpheten. Du har vært litt beskjeden med USM men samtidig ser jeg at du burde hatt litt mer dybdeskarphet. Spesiellt på åskammen oppe til høyre synest jeg det er i overkant bluret. f/6 på 15 burde gi bra DOF, men det kommer an på hvor langt det er frem til fokusplanet ditt.

 

Et supert landskap forøvrig!

Lenke til kommentar

Takker for kritikk !

Var nok mer interessert i lyset enn snøscooteren, må jeg innrømme.

Det er også noen som misliker sporene i snøen. For meg gir det lyset mer innhold.

Sola er lav, og stort sett gjemt av en sky derav kunne den være med i bildet.

Jeg blir ikke plaget av høylys i slike bilder, når lyset er så viktig i motivet som blir delt i lys og skygge.

Bildet er fra Svalbard, og vi kommer rett fra mørketida.

Det er ingen ulovlig scooterkjøring her generellt, selv om noen områder er stengte.

Men jeg har hørt på kritikken og legger ut en annen versjon, som jeg også vier til lyset i bildet, og med hele snøscooteren.

post-47394-1173553146_thumb.jpg

Endret av brainware
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...