leinaddd Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 en vennine av meg skal ha seg berbar pc. og den skal brukes til spill, skole, msn musikk osv. det må være WLAN på den. Innebygd Webcam. stor cpu (helst en core duo 2) og mye RAM. stor HDD som mulig. 200 gb helst. 7200 rpm den må være bygd for å kan ha vista på. men trenger ikke være vista på når den skal leveres. helst XP PRO. den skal være så lett som mulig(vekt) skal taes med på skole lan osv.. dvd-brenner. spørr hvis dere trenger mere info!? takker for hjelp Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Fot å stille de behovene der, behøver du vel ikke bruke 20.000,-. Er det spesielle ønsker i forhold til utseende? Lenke til kommentar
leinaddd Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 Fot å stille de behovene der, behøver du vel ikke bruke 20.000,-. Er det spesielle ønsker i forhold til utseende? 8117985[/snapback] litt lys og slikt kansje? rundt pc!? jo skal bruke 20000,- på den. ferdig med det. neida. blir det billligere er jo det bra Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Om byggekvalitet er interessant, ville jeg ha sjekket ut Lenovo T60 eller Dell XPS M1710 (passer bra i forhold til lys og sånt ) Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Med et budsjett på 20k er det bare å kjøpe noe som er dyrt nok. Det finnes Ferrarier og Lamborghinier for de som gjerne vil bruke unødig mye penger på PC. For de mer prisbevisste finnes det flere maskiner til omtrent halve prisen som dekker behovene du listet opp. Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 For 20k burde du kunne få en fullt oppgradert Vaio SZ4XWN (om enn kanskje noe vanskelig å få fatt i i Norge), eller en Lenovo Thinkpad T60, eller noe fra Asus... Sliter med å bestemme meg for en bærbar fra en av de tre selv, om enn litt andre modeller (siden jeg er i Asia)... Lenke til kommentar
leinaddd Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 takker for svar jeg beklager at jeg ikke har sakt at det skal helst ikke være DELL. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Skal hun bruke den til spill finnes det vel ikke noen bærbar som er bedre enn en Dell XPS M1710. Det er faktisk kun denne bærbare enda som har Nvidia Geforce 7950 GTX. Den har meget god skjerm og god byggekvalitet. Servicen hos Dell er også ganske bra, om ikke helt perfekt. Lenke til kommentar
leinaddd Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Skal hun bruke den til spill finnes det vel ikke noen bærbar som er bedre enn en Dell XPS M1710. Det er faktisk kun denne bærbare enda som har Nvidia Geforce 7950 GTX. Den har meget god skjerm og god byggekvalitet. Servicen hos Dell er også ganske bra, om ikke helt perfekt. 8123486[/snapback] skal høre med henne om hun vil ha dell jeg har dell selv. og jeg har ikke fått noe bra service hos dem. de har ikke svart meg på alle spørsmål. og de vet ikke hvorfor det er slikt på alt. så de er ikke spesielt god kan jeg ikke si Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Skal hun bruke den til spill finnes det vel ikke noen bærbar som er bedre enn en Dell XPS M1710. Det er faktisk kun denne bærbare enda som har Nvidia Geforce 7950 GTX. Den har meget god skjerm og god byggekvalitet. Servicen hos Dell er også ganske bra, om ikke helt perfekt. 8123486[/snapback] Men nå veier den jo så godt som 4 kilo, noe som neppe kan omtales som lett... Man må alltid gjøre en trade-off når det gjelder utelse og vekt, og i dette tilfellet ville jeg nok anbefalt å fortsette letingen siden maskinen skal både brukes til skole (ergo mye drassing frem og tilbake) samt spilling. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Vil påastå at det er en myte at maskinen må være lett for bruk på skole, har en I9400 selv som jeg bruker på skolen, konge med 1920 x 1200 (to word sider om gangen). Lenke til kommentar
Gega Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Skal hun bruke den til spill finnes det vel ikke noen bærbar som er bedre enn en Dell XPS M1710. Det er faktisk kun denne bærbare enda som har Nvidia Geforce 7950 GTX. Den har meget god skjerm og god byggekvalitet. Servicen hos Dell er også ganske bra, om ikke helt perfekt. 8123486[/snapback] Men nå veier den jo så godt som 4 kilo, noe som neppe kan omtales som lett... Man må alltid gjøre en trade-off når det gjelder utelse og vekt, og i dette tilfellet ville jeg nok anbefalt å fortsette letingen siden maskinen skal både brukes til skole (ergo mye drassing frem og tilbake) samt spilling. 8126062[/snapback] Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Vil påstå at det er en myte at maskinen må være lett for bruk på skole, har en I9400 selv som jeg bruker på skolen, konge med 1920 x 1200 (to word sider om gangen). 8126118[/snapback] Det er veldig individuelt, men når trådstarter sier at den bør være lett, så legger jeg det til grunn. Personlig synes jeg alt over 2.5 kilo er alt for tungt, basert på min vaio vgn-s56gp som veier ca. 2 kilo. Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Hva med en Macbook Pro? Link Alle jenter liker apple designet. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 dell xps m1710 skal dekke alt dette så det holde i massevis, ta man også den feteste skjermen. ooohhh i love my xps Også har du dell m90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå