nessen Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Hei Har 3 spørmål... Køyrer Win2003 Server. Har installert Exchange 2003 server. Spm: 1) Korleis kan eg legge inn at den skal administrere meir enn 1 domene? 2) Korleis tar eg backup av alle innstillingene, kontoene , og epostene på enklest måte? 3) Er det mulig å importere all epost frå ei PST fil (frå MS Outlook på anna pc) slik at den kjem i databasen til den nye serveren, og rett bruker får tilgang til sine gamle mail? Har knota nokre timer no, så håper nokon kan hjelpe:) Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 1) Recipients -> Recipient Policies -> Default policy -> E-mail addresses -> New SMTP Address: "@domenetditt.no". 2) Start -> kjør -> %SystemRoot%\system32\ntbackup.exe 3) Finnes sikkert en bedre måte, men du kan jo alltids bare sette brukeren opp mot exchange først, så manuelt legge til en PST fil i Outlook, for deretter å dra alle elementene i innboks i pst-filen, over til innboksen til Exchange serveren. Lenke til kommentar
nessen Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Dette var korte og presise svar, akkurat nok til å hjelpe meg med alt:) Mange takk! Er det noen som har brukt den innebygde backup til dette formålet? Eg har brukt den tidligere til vanlig filbackup, men har opplevd på fleire maskiner at det er umulig å få tilgang til filene den dagen ein trenger dei...NTbackup vil ikkje åpne filene, så er litt skeptisk til dette... Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Dette var korte og presise svar, akkurat nok til å hjelpe meg med alt:) Mange takk! Er det noen som har brukt den innebygde backup til dette formålet? Eg har brukt den tidligere til vanlig filbackup, men har opplevd på fleire maskiner at det er umulig å få tilgang til filene den dagen ein trenger dei...NTbackup vil ikkje åpne filene, så er litt skeptisk til dette... 8119286[/snapback] Jeg har ikke opplevd noen problemer med ntbackup selv, men en godt grunn til å investere i Symantec Backup Exec er at da kan du gjenopprette inviduelle eposter og slipper å gjennopprette hele mailboksen til en bruker hvis de hadde sletta noe de ikke skulle. Lenke til kommentar
enden Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 3) Finnes sikkert en bedre måte, men du kan jo alltids bare sette brukeren opp mot exchange først, så manuelt legge til en PST fil i Outlook, for deretter å dra alle elementene i innboks i pst-filen, over til innboksen til Exchange serveren. 8117702[/snapback] Du kan jo bare importere den på vanlig måte, så vil mailen lagres i Exchange-databasen - i alle fall hvis du kjører i cached mode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå