Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med xbox 360 internet sharing gjennom PC


Anbefalte innlegg

Ok, har prøvd å søke etter lignende problemer men fant ingen som passet mitt problem.

 

Tingen er at jeg har en trådløs ruter i etasjen under der jeg har pc/xbox 360.

 

Så PC'en er koblet trådløst til internett gjennom en Dlink-624, jeg har koblet xboxen kablet til PC.

 

Tingen er at jeg får bare IP failure på Xboxen selvom forbindelsen står som oppkoblet.

Prøver jeg å dele den trådløse forbindelsen får jeg at det finnes allerede en IP adresse på nettverket som XP trenger for å dele koblingen (dette har jeg lest meg fram til at er 192.168.0.1) Dette er selvfølgelig samme adresse som Dlinken har som gateway, så jeg skiftet adressen på Dlinken til 192.168.0.5 og trodde da problemet skulle være løst, men nei, samme error kommer.

Jeg får heller ikke koblet til PC gjennom media sharing, får bare at Xboxen får fail på IP sjekk.

Den kablete forbindelsen er gjennom internt ethernet (på HK), denne har en IP adresse som begynner på 169. og har en annen sub net adresse en internett forbindelsen (internett har 255.255.255.0 og Nvidia kortet har 255.255.0.0)

 

Har noen et godt innspill på hva jeg skal gjøre? har nesten ikke sovet på to døgn for å få fikset dette (jeg er på nippet til å bli psykotisk her av ergelse)

 

 

Nytt: Fikk det til etter 2 dager med banning, måtte endre IP på ruter, endre IP og sub net adresse på Nvidia kortet (statisk) og endre til statisk på WiFi kortet og sette den statiske til 192.168.0.1, fremdeles gikk det ikke med internet sharing, men jeg forsøkte på slump å sette disse to i bridge...voila....enkelt skal det virkelig være.....

Endret av HamiltonII
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...