Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

skal kjøpe moped. rieju eller derbi?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vel derbien har bedre motor . men folk føler vel at jeg til tider skryter derbi opp i skyene. Men det er da tross alt 50cc klasse da , så er strengt tatt ikke så stor forskjell på motorene , derbi har veiv som tåler 2K mer en AM6 og en girkasse som skal tåle mer juling, samtidig dobblet so kjukke clutch lameller. men som sakt , så er dette 50cc og motorene er ikke spess bra uansett :p

Lenke til kommentar
Derbi er helt klart den beste produsenten til å lage 50ccm, så jeg skjønner ikke hvorfor du kjøpte deg en RR

8127563[/snapback]

Det er egentlig ikkeno vits å gi motorkvaliteten store tankene, når man velger mellom Rjeui, Aprilia, Derbi, Yamaha eller Suzuki.

Alle er gode.

Lenke til kommentar
Derbi er helt klart den beste produsenten til å lage 50ccm, så jeg skjønner ikke hvorfor du kjøpte deg en RR

8127563[/snapback]

Det er egentlig ikkeno vits å gi motorkvaliteten store tankene, når man velger mellom Rjeui, Aprilia, Derbi, Yamaha eller Suzuki.

Alle er gode.

8127577[/snapback]

Derbi har jo en fordel når det kommer til motor da . så kan jo gi en liten tanke :p

Lenke til kommentar

8127563[/snapback]

Alle er gode.

8127577[/snapback]

Så du sier det? Da kan jeg fortelle deg at Derbi har selvproduserte motorer som har lengre levetid samt. sterkere veiv og bedre motorblokk. Det er positivt selv om sykkelen er orginal eller trimmet.

Lenke til kommentar
Hvis han skal kjøre orginalt eller bare ta plomba spiller det ingen rolle.

8127799[/snapback]

hvordan tar jeg ut plomma på rr'en?

8128165[/snapback]

den ligger i svanen, der som potta er skrudd fast med 3 skruer, rett forran motoren..

hvilken modell foresten?

RR er kjent for å være den enklest å trimme,

Potta til RR er også bedre enn den på furia så den går bedre enn furia uplombert med org potte.

Skal du ta plomba så må du også bytte dyse,,

For å gi deg dysetips trenger jeg enten gasser størrelse eller modell..

Lenke til kommentar

Rieju RR :thumbup:

Har det selv.

Har tatt ut plomben.

Satt på 85 dyse.

Powerfilter.

14t framdrev.

Fart? 85-90 km/t :p

En annen ting som er positivt med Rieju er at den er VELDIG enkel å få varm når man skal starte den. Starter ALLTID på 1.kick om sommeren :innocent:

Lenke til kommentar

En annen ting som er positivt med Rieju er at den er VELDIG enkel å få varm når man skal starte den. Starter ALLTID på 1.kick om sommeren  :innocent:

8169091[/snapback]

Min Aprilia hadde stått i 5mnd fram til i dag, jeg prøvde den elektriske starten, og den starta på 2. trykk.

Now that is impressiv. Hadde tilogmed ikke tatt ut bateriet før vinteren.

Lenke til kommentar
Hvis han skal kjøre orginalt eller bare ta plomba spiller det ingen rolle.

8127799[/snapback]

hvordan tar jeg ut plomma på rr'en?

8128165[/snapback]

Her er plomberingen. Men du må også bytte til en større dyse.

Utennavn.jpg

Rieju mopeder går bedre uplombert enn andre uplomberte mopeder ettersom de har bedre eksosanlegg orginalt. :) Chew that Derbi fans!

Btw kan vi få se bilde av sykkelen? :)

Endret av ekwathne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...