Knuty Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Heisann.. Satt og irriterte meg over at maskinen min bråkte ekstremt mye. Er ganske lei av det. Ved å stoppe hver enkelt vifte mens maskinen var på, fant jeg ut av det er prosessorvifta som bråker KLART mest. Dette er en coolermaster av noe slag. Har også en ganske stor ribbe, av alluminium (?). Det jeg nå trenger, er en ny vifte, som bråker mindre. :smile: Trenger jeg også da ny ribbe? Prosessoren er en AMD Athlon T-Bird 1400 (uklokket). Socket A. Forslag til vifte, sammen med URL, mottas med takk. :smile: Mvh. Knuty Lenke til kommentar
Blib Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Silent Viking eller Silent Twin er da de beste vel? Men ikke for overklokking :smile: http://www.microplex.no tror jeg skal ha de inne. Fungerer som en drøm (Har Silent Viking til en 1333Mhz Tordenfugl selv) Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 10. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2002 Takk for raskt svar. Overklokking er ikke aktuelt uansett. Hva er best av Silent Twin og Silent Viking? Er litt skeptisk til denne med to vifter, som blåser "sidelengs".. Funker det så bra som de sier? Ribben som er med på bildene følger med? Er støynivået på denne akseptabelt. (19dB høres jo lite ut :smile:) Og.. Klarer den å holde tordenfuglen min kald? 1400 er jo tross alt en VARM cpu. Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 10. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2002 Ingen andre som har erfaringer med denne kjøleren? Har lest tester nå, og det ser veldig bra ut. Lenke til kommentar
spindle Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Hadde Silent Viking på en 1,4 tbird før, fungerte greit det, temp idle stabil på 50-something. Det som kan være et poeng er å bruke et par kabinettvifter for å få god luftgjennomstrømning i kabinettet. Det lønner seg fort. Eller så ville jeg heller anbefalt en litt dyrere ribbe. Ulempen med Silent Viking er at den er så tung, og bare bruker plastklipsene på socketen. Alpha PAL 8045 eller Swiftech kjølere kommer med skruer som bruker hullene rundt socketen...så slipper du å bekymre deg for at kjøleren skal løsne når du flytter pc'en. Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 10. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2002 Kabinettvifter ja.. Bare plass til en 80x80mm vifte i kabinettet. Men kjøper vel med en sånn da. :smile: Forslag til hvordan? Må kunne kjøpes hos Microplex den også. Edit: Ser ut til at èn kabinettvifte vil hjelpe en god del på luftgjennomstrømningen. [ Denne Melding var redigert av: Knuty på 2002-12-10 20:13 ] Lenke til kommentar
spindle Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Anbefaler en Papst 80mm på 19dba + en Zalman fanmate. Koster tilsammen nesten 200, men erfaring viser at dette er en bedre løsning en de noe billigere enermax-viftene som leveres ferdig med regulering fra 14-32 db. Vanskelig å begrunne men papst'en gir subjektivt mer luft/lyd. Var det forståelig? :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå