Catod Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 Hei! Dette er maskinen min: AMD thunderbird 1.4GHz Taisol 760 K7S5A ECC socket A Chieftec 01bd Problemet er at maskinen bråker som et f16 fly. Hva bør jeg kjøpe for å få mindre støy, og mer kjøling? Synes Taisol viften bråker mye/mest. Systemet er også varmt, 30-40 grader. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
eSik Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 Støydemp kabinettet med matter fra biltema.. hvis du ikke skal overklokke fjerner du alle viftene på dine kjølere untatt den på cpu og i PSU. Så fjerner du vifta i PSU og skjærer ut et 120mm hull under der du setter inn en Papst vifte med rheostat. Og til slutt setter du en Silverado på CPU. :smile: Eller så kjøper du bare vannkjøling og slenger radiator og pumpe ut vinduet i vinter Lenke til kommentar
thoering Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 Bytt ut vifta på taisolen med ei bra vifte fra papst eller annet med passelig lydnivå. en 60x60x25 bråker mye mindre i henhold til cfm. evt. 80mm med adapter, gir enda bedre luftstrøm i henhold til støy. bytt ut eventuelle drittkabinettvifter med skikkelige vifter som du kjører på 5 volt. dette er det enkleste for å komme ned på akseptabelt støynivå. Taisolen er ei gode ribbe, men med heller dårlig vifte (så lita :razz: ) mvh Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 Bruker selv 4 19dB 8cm vifter fra PAPST, som bråker veldig lite!, men har en PAPST 6800rpm med rheostat som jeg har ønske om å bytte ut med en 8cm, da disse har lavere rpm:-) Mitt tips er å gå for PAPST "all tha way", hvis du har $$$... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå