e-falcon Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Hei. Jeg har en gammel FS pc med Pentium 4 1,3 Ghz prosessor. Type socket 423. Hovedkortet har røket, og jeg har lyst til å få repartert denne. Finnes det kompatible hovedkort til denne prosessoren i salg i dag? Vil helst slippe å kjøpe ny prosessor i tillegg til hovedkort. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Velkommen i forumet Det er nok dessverre ikke i salg, men som brukt er det mulig noen har hovedkort til Willamette i rotekassa, med eller uten socket478 adapter. The Socket-423 was used by Intel for less than a year, from November 2000 to August of 2001. Lenke til kommentar
e-falcon Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 Takk for det Jeg har forsåvidt sett at jeg ikke kan få tak i "nytt" 423 hovedkort. Men det jeg lurte på var om jeg kan bruke den P4 1,3Ghz prosessoren i et annet hovedkort. F.eks: Vil den prosessoren passe i et 478 hovedkort? Den adapteren som omtales er om man skal bruke en 478 prosessor i et 423 hovedkort. Mitt problem er motsatt.... Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 med mindre du finner ett hovedkort på bruktsalg/el-returen så må du nok bite i det sure eplet og investere i nytt utstyr. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 F.eks:Vil den prosessoren passe i et 478 hovedkort? Nix, betegnelsen socket 478 forteller at prosessoren har 478 pinner, til forskjell fra 423 på din socket. Hvert hull i socket har kontakt med hver pinne som leder (normalt) til komponenter med funksjoner på hovedkortet. Den adapteren som omtales er om man skal bruke en 478 prosessor i et 423 hovedkort.Mitt problem er motsatt.... Kanskje det fins, men har ikke sett. En nyere socket478 Celeron (med 256kB L2 cache) koster lite, det samme gjør et kompatibelt hovedkort - Ytelsen ville trolig bli merkbart bedre, men minnet kan bli flaskehalsen eller umulig å bruke, kommer an på hovedkort modell og versjon. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Eneste adpteren jeg vet om heter "Power leap",og brukes for 478 cpu på 423 hovedkort.Har selv en p4 2.6ghz 478 på et 423 kort.Har ikke hørt om motsatt mulighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå