stian-hg Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) Har nettopp kjøpt aksesspunkt og switch til nettverket hjemme og siden jeg er såpass grønn trenger litt hjelp for å komme i gang. Nettverket jeg prøver å sette opp er illustrert her: Hvrdan bør jeg sette opp dette for å få best mulig ytelse? Utstyret jeg benytter er: - Netgear WNR854T router - Netgear WN802T aksesspunkt - Netgear GS605 switch EDIT: Routeren har jeg hatt en stund og fungerer bra. Er det slik at jeg først nå må få kontakt mellom aksesspunktet og routeren? Hvordan går jeg frem her? Endret 9. mars 2007 av stian-hg Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 Etter posting på Netgears forum fant jeg ut at dette ikke lar seg gjøre. Takk og lov for angreretten Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) Da må jeg bare innse at jeg må prøve å gi min gamle ide et forsøk til. Her er altså planen: Hvordan får jeg dette til? Grunnen til at jeg må legge det opp slik er at det er umulig med kabel mellom rommene. Problemet opp i dette er å få PC'en og serveren til å kommunisere gjennom switchen. Link til produktene: - Trådløse nettverkskort: NETGEAR WN311B - Trådløs router: NETGEAR WNR854T - Switch: Netgear GS605 Endret 9. mars 2007 av stian-hg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå