Gå til innhold

er Madison en rå prosessor til spill?

minimum payne

Anbefalte innlegg

sikter til den nyheten dere hadde for en stund siden: http://www.hardware.no/nyheter/november02/...tanium2_15.html

har nemlig en kollega som ikke har peiling på pc, og han spør meg av og til om hva det er som er den beste pcen, han arvet nettopp 2 millioner, og er blitt litt smågal av det, plasmatv 42 tommer stor har han kjøpt, og spurte meg om det var en god skjerm å se film fra pc på, hehe.

så er denne prosessoren, med bare 1 ghz veldig mye raskere i spill enn en p4 3ghz?

han sier han vil ha det aller beste som finnes, og da bruker jeg å svare p4 med 1 gig rd ram, og ati radeon 9700 pro. er det rett eller er det denne madison som er best i spill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

minimum payne skrev (2002-12-10 17:33):

sikter til den nyheten dere hadde for en stund siden:

har nemlig en kollega som ikke har peiling på pc, og han spør meg av og til om hva det er som er den beste pcen, han arvet nettopp 2 millioner, og er blitt litt smågal av det, plasmatv 42 tommer stor har han kjøpt, og spurte meg om det var en god skjerm å se film fra pc på, hehe.

så er denne prosessoren, med bare 1 ghz veldig mye raskere i spill enn en p4 3ghz?

han sier han vil ha det aller beste som finnes, og da bruker jeg å svare p4 med 1 gig rd ram, og ati radeon 9700 pro. er det rett eller er det denne madison som er best i spill?

Om han vil ha det "beste" til spill er han godt skodd slik det er i dag.

En Itanium (1/2/3) vil yte noe sånt som en PII 300 i spill. Itanium 1 som en Petium 100... Med andre ord er de _elendige_ i spill. Grunnen er at den må emulere 32-bits kode.

Tips til kompisen din er å se på en Hammer når den kommer på markedet til neste år.

Lenke til kommentar

denne omtalte prosessoren er en server-prosessor. Skal vel ta over etter Xeon vil jeg tro..

Hvis han skal spille og slikt, og ikke kjøre en server så vil jeg heller anbefale den 3.06 ghz prosessoren til intel..

Nå kommer jo gfNX snart, over jul eller noe slikt vil jeg tro.. dette blir da (vil jeg tro) noe bedre enn Radeon 9700..

Med 1-2 gb minne og annet snax så vil han nok få en pc som nærmere seg det beste, ihvertfall for en bruker med vanlige behov..

Lenke til kommentar

Stakkers fyr. Han kan ikke være helt bra i toppen. og stakkars deg. Det å være vennen hans må vel kunne sammenlignes med å være mor med trilinger på 4 år som skal passes på når dere går igjennom lekebutikken...

Du kan jo også si at det råeste er litt mindre rått enn det der. Hvis han hører på deg, varer nok pengene en stund lengre.

PS. Er fyren i jobb?

Har han en plan for hvordan han skal klare seg når pengene tar slutt?

(eller er han bare en skybert..)

Lenke til kommentar

Nei han er ikke fiktiv, han jobber som sveiser,er vel ca 40 år gammel og er en kjedelig fyr, tenker mest på jobb og lite annet, han drikker ikke, og det mest verdifulle han eide før han arvet , er en sykkel til 40000 kr. så jeg har prøvd å fortelle han litt om hva som er bra på pc fronten.

Så nå som han har spenn, blir han vel å kjøpe seg alt , bolig inkludert, og kose seg. men dere har selvfølgelig rett, jeg sier jo til han at pentium 3 gig er det råeste til hans bruk. grunnen til at jeg lurte på den prosessoren er at når du har 2000000 på kontoen så er plutselig 40000 ikke SÅ mye lengre.

misunner han pengene, men begge foreldrene er jo borte nå, så det er jo kjipt også.

Han skal feire jula på gran kanaria, Det skulle jeg likt å gjort.

Lenke til kommentar

Quote:

men dere har selvfølgelig rett, jeg sier jo til han at pentium 3 gig er det råeste til hans bruk. grunnen til at jeg lurte på den prosessoren er at når du har 2000000 på kontoen så er plutselig 40000 ikke SÅ mye lengre.

misunner han pengene, men begge foreldrene er jo borte nå, så det er jo kjipt også.

Han skal feire jula på gran kanaria, Det skulle jeg likt å gjort.

Pentium 3?? Skal han ikke ha noe bra da?

Lenke til kommentar

kjøp en bra maskin til han, men ikke frik ut helt.

legg vekt på tøft useende (lian li) stille maskin med f.eks creative megaworks høyttalere til.

For det som er inni maskinen vil han være mer enn godt nok fornøyd med likevel.

anbefal nå heller en p4 3ghz hvis synes han trenger det, men du trenger ikke kjøre noe sinnsykt server rack til hundretusener bare fordi han har penger. 1gb ram av god kvalitet og et radeon 9700, en 200gb harddisk gjerne.

Men dette er jo kun fordi han føler litt glede av å ha noe skikkelig bra, noe som vi alle gjør hvis vi har det beste :smile: for strengt tatt trenger han det jo ikke :wink:

Lenke til kommentar

Hvis han skal ha noe som er bra til spill kan han kjøpe:

- Dual Intel Xeon 2,8 GHz

- 8 GB DDR- eller RD-RAM

- ATI Radeon 9700 Pro

- 2 stk (eller flere) ATI Radeon 9000 PCI

- et 7.1 lydkort.

- Klipsch høyttalere

++

Da har han en PC med støtte for 6 skjermer. Skal kjøre de fleste spill ganske brukbart også.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-11 19:55, skrev Darth Kjell:

Hvis han skal ha noe som er bra til spill kan han kjøpe:

- Dual Intel Xeon 2,8 GHz

- 8 GB DDR- eller RD-RAM

- ATI Radeon 9700 Pro

- 2 stk (eller flere) ATI Radeon 9000 PCI

- et 7.1 lydkort.

- Klipsch høyttalere

++

Da har han en PC med støtte for 6 skjermer. Skal kjøre de fleste spill ganske brukbart også.

Da er spørsmålet : Hva pokker skal en sveiser uten den helt store interessen for PC(Tolket ID:8 sånn ihvertfall) med noe sånt? Greit at mannen har en del penger nå, men dette er vel ikke noen konkurranse over hvem som kan "designe" det dyreste systemet?

2x Xeon, ørti GigaByte ram , SCSI-disker og 100Mbit linje rett i Nix? Hallooo folkens? Skal mannen spille Q3 på en skjerm, CS på to andre og BF1942 på tre andre samtidig? Hva er "å kjøre ganske brukbart" da? 500 FPS? Jeg er litt overrasket over at ingen "anbefalte" han å kjøpe et 8-veis UltraSPARC III med 16GB ram, 14 SCSI-disker i Raid-0 og kabinett at massivt gull levert på døra av 32 magedansere :roll:

Greit å plukke ut deler til en skikkelig feit PC om mannen har penger, men det bør fremdeles være en viss kontakt mellom jorda og føttene. Eller ?

Lenke til kommentar

"han sier han vil ha det aller beste som finnes"

Vell, jeg satte da opp et brukbart system. Det kommer ikke til å vinne noen "mest for pengene"-pris men...

kanskje en "Mest transistorer"-pris :smile:

Edit: Hvis man driver med flightsims er flere skjermer veldig kjekt å ha. Ikke alle som spiller FPS :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Darth Kjell på 2002-12-11 21:12 ]

Lenke til kommentar

penger er jo ikke verdt noe når man ikke bruker dem... seriøst.. det er lurere å kjøpe han det nest beste og si det er det beste... hvordan skal han vite noe annet.. spar han litt penger.. (siden han er så teit at han kjøper seg plasma), men ingen vits å satse på heave inetlinje heller.. adsl holder lenge for enhver.. uanz om dem har to mill eller ikke..

fuckins to mill... det er jo ingenting...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...