Gå til innhold

OK å bruke Vista nå?

Anbefalte innlegg

Nå som drivere har modnet litt, er det like bra å bruke Vista som det er å bruke XP, eller må man fortsatt regne med ufrivillige reinstallasjoner og dårlig spillytelse i forhold til XP?

Håper dere kan hjelpe meg litt, er nemlig ikke helt sikker på hva jeg skal velge. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Moden og moden fru Blom...den kom da ut for knapt over en mnd siden. Det finnes da tusenvis av hardware leverandører der ute.....tror du alle har rukket det?

Jeg vil nok legge inn Vista i løpet av våren på en ikke kritisk maskin som står hjemme. Men i jobb sammenheng og stabil mediacenter PC venter jeg nok til sen sommer eller høst.

Bedrifter pleier ikke å gå over før minst første service pack er ute. Det kan ta alt fra 6 mnd til tett opp mott ett år.

Så da kan du jo velge hvor innovativ du vil være.

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar
Nå som drivere har modnet litt, er det like bra å bruke Vista som det er å bruke XP, eller må man fortsatt regne med ufrivillige reinstallasjoner og dårlig spillytelse i forhold til XP?

Håper dere kan hjelpe meg litt, er nemlig ikke helt sikker på hva jeg skal velge.  :)

8116575[/snapback]

Vista funker helt fint og har funket bra hele tiden syntes jeg. Eneste er driverne. nvidia og ATI har vært utrolig treige med å lage nye drivere. Jeg prøvde Half life 2 når jeg nettopp hadde installert vista og det funka dårlig. Veldig dårlig. Men nå har det kommet endel nye drivere fra nvidia (kan ikke snakke for ati) og da gikk det mye bedre. Er bittelitt igjen til XP ytelse, men det kommer nok i løpet av en måned eller to. Kom også ut helt ferdige creative x-fi drivere i går også. Har endel HW her og alt funker fint. MP3 spillere osv.

Jeg ville anbefalt vista nå. Du får så utrolig mye bedre OS enn XP.

Lenke til kommentar

Har lyst på litt oppfrisking nå, hadde vært gøy med noe annet enn XP.

Det viktigste er spillytelse og stabilitet. Bruker vel stort sett anerkjente HW - leverandører som Intel, nVidia, etc, så drivere burde egentlig ikke bli noe problem.

Lenke til kommentar
Har lyst på litt oppfrisking nå, hadde vært gøy med noe annet enn XP.

Det viktigste er spillytelse og stabilitet. Bruker vel stort sett anerkjente HW - leverandører som Intel, nVidia, etc, så drivere burde egentlig ikke bli noe problem.

8116978[/snapback]

Gå for Vista du. :) En helt annen verden enn xp spør du meg.

Lenke til kommentar

Fikk akkurat min Hp pavillion 9271 og de leveres jo sevfølgelig kun med Vista :(

har kjørt Vista ett par dager nå og er lite fornøyd, nettverksproblemer og spillproblemer er det mest irriterende. Så jeg blir å instalere Xp å så fort som mulig.

Btw Vista er jo samma shitten, men med en annen layuot spørr du meg.

Endret av andr3sen
Lenke til kommentar

For det første så har ikke han som påstår at Vista er XP med ny layout skjønt stort. Og når han samtidig sier at XP/Vista er shit fatter jeg ikke hvorfor han ikke bruker noe annet...

For de av oss med et mer nyansert syn på sakene vil jeg ikke uten videre anbefale å oppgradere til Vista med mindre du er spesiellt interessert. Du får gjort det meste med XP, og det har vært såpass lenge på markedet at stabiliteten og kompatibiliteten med programmer og hardware er meget bra.

Jeg liker Vista og har det på en PC. Venter på oppgradering på den andre, og den tredje kommer jeg ikke til å oppgradere. Men jeg spiller ikke, og jeg har sett at folk har forskjellig erfaring med Vista og spill.

Om spilling er viktig og det funker bra med XP bør du vente en stund med oppgradering, eller la være å oppgradere.

De fleste bytter maskin med noen års mellomrum, og det er kanskje det beste tidspunktet å bytte Windows versjon.

Lenke til kommentar

Det er ganske okay å bruke Vista. DU finner nok drivere til det meste, men samme ytelse på grafikk osv som i XP tror jeg ikke du får enda.

Men jeg spiller ikke selv. Så kan ikke si noe sikkert.

Kjører Vista på den ene maskinen min, i dualboot med XP da. Og har ikke merket alt for store problemer, utenom at InternetExplorer til stadighet stopper å svare og restarter seg. Men jeg bruker Opera til vanlig så det gjør ikke så mye. Men jeg synes det er litt rart at IE7 skal henge seg flere ganger i timen.

Lenke til kommentar
Fikk akkurat min Hp pavillion 9271 og de leveres jo sevfølgelig kun med Vista :(

har kjørt Vista ett par dager nå og er lite fornøyd, nettverksproblemer og spillproblemer er det mest irriterende. Så jeg blir å instalere Xp å så fort som mulig.

Btw Vista er jo samma shitten, men med en annen layuot spørr du meg.

8125344[/snapback]

Du er ikke fornøyd med Vista. Og du mener xp/vista er det samme med nytt theme... Hvorfor skal du da installere xp?

Lenke til kommentar

Jeg må bare fortella at Vista absoulutt ikke er noe negativt. Har faktisk ikke hatt noen problemer, bortsett fra med VLC. Men ellers fungerer alt jeg bruker til vanlig.

Og det tar dessuten sikkerheten på alvor, for ikke å snakke om den gode søkefunksjonen. Du kan søke hvorsomhelst, noe jeg er blitt veldig glad i.

Uansett har jeg XP også, men tror jeg ska klare meg uten snart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...