Gå til innhold

brenneren det er noe galt med?

Joey444

Anbefalte innlegg

Jeg har en plextor brenner 48/24/48. Når jeg skal brenne en cd ser jeg at brennebufferen hopper hele tida. Den hopper fra noe med 90 ned til rundt 15 og hopper opp igjen. Hva kan være galt? Den cden som fulgte med brenneren klikket da jeg prøvde å kjøre den. Er den nødvendig for å få cd brenneren til å fungere riktig? Jeg får brennt en cd men pga. bufferen tar det lang tid. Jeg brukete 5 min på en 80 min cd med 48x hastighet. hmmm!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat samme problemet. Jeg har en plextor 24/10/40 og bufferen hopper og spretter hele tiden. Pc'en går kjempetreigt mens jeg brenner og den bruker dobbelt så lang tid som vanlig. Når jeg er ferdig får jeg melding om at den unngikk ~200 buffer underruns i løpet av brenning. (med Nero) Jeg prøvde brenneren hos en kamerat og der funket den fint. Jeg formaterte harddisken min og la inn windows på nytt. Da funket den helt fint en liten stund og så ble den teit igjen. Jeg har en mistanke om at det kan være software som gjør at den blir sånn siden den ikke var sånn rett etter at jeg la inn windows på nytt. Hvis noen finner ut noe, så mail meg gjerne!

Lenke til kommentar

det er greit nok at sånne ting kan gjøre ting bedre, men det kan jo ikke være det som er problemet når det plutselig blir sånn. Jeg har jo ikke forandre på noe som skal ha noe med brenneren å gjøre. Det funket rett etter at jeg hadde installert windows på nytt, men etter noen dager ble den teit igjen. Skal se om det blir noe bedre med ny firmware. Får håpe det. Er lei av dette tullet. Det som er mest pes er at pc'en hakker mens jeg brenner. Jeg vil gjøre andre ting mens jeg brenner.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-11 15:41, skrev Admin'c:

Det er sannsynlig fordi bufferen din er på 2mb. Det er bare tullinger som meg som kjøper slikt, så få tak i brennere med 8mb buffer...

Nåh, det skal ikke være noe stort problem å brenne 48x med 2mb buffer så lenge man har DMA aktivert. Har selv en 48x Lite-On på en PIII@450 med ATA33. Suser avgårde som bare det, den. Det eneste problemet er hvis jeg brenner fra en disk som jeg av en eller annen grunn ikke får aktivert DMA for, men der tror jeg ikke det hadde hjulpet med 8mb heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...