Joey444 Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Jeg har en plextor brenner 48/24/48. Når jeg skal brenne en cd ser jeg at brennebufferen hopper hele tida. Den hopper fra noe med 90 ned til rundt 15 og hopper opp igjen. Hva kan være galt? Den cden som fulgte med brenneren klikket da jeg prøvde å kjøre den. Er den nødvendig for å få cd brenneren til å fungere riktig? Jeg får brennt en cd men pga. bufferen tar det lang tid. Jeg brukete 5 min på en 80 min cd med 48x hastighet. hmmm!!! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Men du får jo til å brenne... "If it ain't broken, don't fix it". Hvis den brenner for sakte, prøv med kvalitets-cd'er, det er ikke sikkert den brenner alle plater med full guffe. Lenke til kommentar
Joey444 Skrevet 10. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2002 Det er greit nok det at den virker, men jeg kjøpte denne brenneren for å brenne ved høy hastighet slik at det tar liten tid. Lenke til kommentar
Joey444 Skrevet 10. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2002 Det er greit nok det at den virker, men jeg kjøpte denne brenneren for å brenne ved høy hastighet slik at det tar liten tid. Lurer derfor på hva som er problemet. Lenke til kommentar
knyb Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Jeg har akkurat samme problemet. Jeg har en plextor 24/10/40 og bufferen hopper og spretter hele tiden. Pc'en går kjempetreigt mens jeg brenner og den bruker dobbelt så lang tid som vanlig. Når jeg er ferdig får jeg melding om at den unngikk ~200 buffer underruns i løpet av brenning. (med Nero) Jeg prøvde brenneren hos en kamerat og der funket den fint. Jeg formaterte harddisken min og la inn windows på nytt. Da funket den helt fint en liten stund og så ble den teit igjen. Jeg har en mistanke om at det kan være software som gjør at den blir sånn siden den ikke var sånn rett etter at jeg la inn windows på nytt. Hvis noen finner ut noe, så mail meg gjerne! Lenke til kommentar
kindings Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Og dere har sjekket at dere bruker DMA modus og ikke PIO? Ellers kan dere sjekke http://www.plextor.com for ny firmware, det har fikset endel problemer jeg hadde i starten på min Plextor 24/10/40 Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Den siste firmwire'n fiksa problemer med min 48x24x48-brenner. MEN de foregående to versionene forverret bare problemene. Så gå for den nyeste versionen! Lenke til kommentar
kindings Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Også sef ting som chipsett drivere av ymse slag kan være nyttige.. Både Intel og VIA har liggende slike på hjemmesidene dine. Lenke til kommentar
knyb Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 det er greit nok at sånne ting kan gjøre ting bedre, men det kan jo ikke være det som er problemet når det plutselig blir sånn. Jeg har jo ikke forandre på noe som skal ha noe med brenneren å gjøre. Det funket rett etter at jeg hadde installert windows på nytt, men etter noen dager ble den teit igjen. Skal se om det blir noe bedre med ny firmware. Får håpe det. Er lei av dette tullet. Det som er mest pes er at pc'en hakker mens jeg brenner. Jeg vil gjøre andre ting mens jeg brenner. Lenke til kommentar
knyb Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Den stod nok på PIO mode gitt. Fikk skiftet til Ultra DMA mode 2 nå og da ble alt mye bedre. Skjønner ikke hvorfor den funket fint tidligere. Jeg har ikke skiftet mellom DMA og PIO. Funker hvertfall nå. Takk for tipset. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Det er sannsynlig fordi bufferen din er på 2mb. Det er bare tullinger som meg som kjøper slikt, så få tak i brennere med 8mb buffer... til noen brennere har det vært enten firmare eller en jumper som har gjort at den har fått 8mb buffer, sjekk og kryss fingrene :wink: Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Det er sannsynlig fordi bufferen din er på 2mb. Det er bare tullinger som meg som kjøper slikt, så få tak i brennere med 8mb buffer... til noen brennere har det vært enten firmare eller en jumper som har gjort at den har fått 8mb buffer, sjekk og kryss fingrene :wink: Lenke til kommentar
Joey444 Skrevet 12. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2002 Quote: Den 2002-12-11 00:50, skrev kindings:Og dere har sjekket at dere bruker DMA modus og ikke PIO? Ellers kan dere sjekke http://www.plextor.com for ny firmware, det har fikset endel problemer jeg hadde i starten på min Plextor 24/10/40 Hvordan finner jeg ut om jeg bruker DMA modus og ikke PIO? Lenke til kommentar
larseko Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Quote: Den 2002-12-11 15:41, skrev Admin'c:Det er sannsynlig fordi bufferen din er på 2mb. Det er bare tullinger som meg som kjøper slikt, så få tak i brennere med 8mb buffer... Nåh, det skal ikke være noe stort problem å brenne 48x med 2mb buffer så lenge man har DMA aktivert. Har selv en 48x Lite-On på en PIII@450 med ATA33. Suser avgårde som bare det, den. Det eneste problemet er hvis jeg brenner fra en disk som jeg av en eller annen grunn ikke får aktivert DMA for, men der tror jeg ikke det hadde hjulpet med 8mb heller. Lenke til kommentar
Joey444 Skrevet 13. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2002 mulig å få et svar? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 I Windows 2k/XP: Enhetsbehandling -> IDE/ATAPI-kontroller -> primary/secondary IDE kanal I Win9x: Enhetsbehandling -> DVD/CD-ROM -> CD-brenneren din Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Ahhhh... glad jeg sjekka denne posten. Hadde det samme problemet, men fiksa det etter å lese denne posten. Deilig Takker så meget! :smile: Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Jeg opplevde et lignende problem. Det viste seg å være disken som var sinnsykt fragmentert. Var en bug i dc++ som var skyld i det. Lenke til kommentar
format c: Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Ehh Øhh. Det er en del Plexwritere som ikke støtter DMA. Så sjekk om din gjør det. Gjør den ikke det er hastigheten prosessoravhengig. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 jeg finner ikke siste firmware til brenneren min, det er en 48/24/48. har sett på plextor sine sider, men finner ikke den riktige for min brenner. kun for andre! kan noen gi meg link! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå