Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med 50% av nyere spill.

Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste opplevd store problemer når jeg skal kjøre nyere spill. Mine spec er:

Hovedkort: Asus A8R32-MVP Deluxe

Cpu: AMD Athlon 64 X2 4200+ @ 2.4Ghz

Skjermkort: Sapphire Radeon X1900XT

Ram: 2Gb Corsair TWINX

Harddisk: Totalt 950Gb

Alt av nyere driver er installert og ikke noe virus eller lignende.

Drev for litt siden med litt overclocking, men ikke noe utrolig med bruk av Ln2 eller slikt. Alt funker også fint lenge etter jeg satt hardware tilbake til stabile hastigheter.

Problemene begynte for en god stund siden og har gjort alt som kan falle meg inn, skjermkortet er sendt tilbake til Komplett for feilsøk og kom tilbake uten noen feil.

Dette skjer med følgende spill:

Command And Conquer 3 Demo: Funker helt flott, ingen artifacts eller lignende.

Rainbow Six Vegas: I starten fikk jeg ikke opp noen "grafikk" på menyen og spillet funket heller ikke, nullstilte biosen og da funket alt 100% og det gjør det fortsatt.

Gothic 3: Før nullstilling av biosen var problemet det samme som med RS:Vegas, etter bios fiksen fikk jeg startet spillet, men det var helt umulig og bevege seg og se hva som skjedde In-Game pga artifacts, hele skjermen var fyllt med artifacts.

Supreme Commander: Menyen loader helt fint og hører musikken og alt lyder bra, helt til jeg starter gamet. Da skjer det samme her som i Gothic 3, spillet kjører med fult av artifacts i ca 10 sek, så henger hele pc'en seg og jeg må restarte ved bruk av "svenske knappen", har oppdatert spillet med nyeste Patch men uten hell.

Oblivion: Funker helt flott, uten noen problemer.

Ghost Recon AW: Funker uten noen problemer og ikke noen artifacts eller slikt.

Alle spillene er kjøpt så tviler på at det er problemer med dem.

Noen ideer på hva jeg kan prøve, tar imot alle tips.

Takker så meget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det ha noe med at de spillene som ikke fungerer bruker en eller annen modul på skjermkortet som du har klart å blaste ved overklokking? Uansett så kanskje du bør prøve å låne deg et skjermkort for å se om det er der feilen ligger. Slik jeg kan se så er vel det mest sannsynlig skjermkortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...