KrMaHo Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 jeg trenger noen gode råd. har noen et bra forslag til en driftsikker og god bil som man kan ha det gøy med til en billig penge??? er 14 men har ikke så god peil på moddeller Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Er vel kanskje bedre du venter 2-3 år da. Eller har du tenkt å kjøpe en billig en og "pusse" den opp? Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) Litt tidlig å tenke på bil når du bare er 14? En Sierra kan du få veldig billig, og det er vel ikke noe i veien for at du skal kunne ha det litt "gøy" (bakhjulstrekk) med den. Om den er driftsikker vet jeg ikke så mye om, men siden det er såpass mange gamle biler som fremdeles kjører rundt, går jeg nå ut i fra det. Ellers er det jo en masse å velge i av billige "morsomme" biler. Hvor billig er forresten billig? Når jeg nevnte Sierra tenkte jeg at 20 000 var en grei/billig pris. Endret 9. mars 2007 av Arbakadarba Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Tja, Granada? Da kan du jo dytte inn en 302 når du har spart litt, og få det godkjent. Fire år burde være nok til å få den pen også. Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 jeg trenger noen gode råd. har noen et bra forslag til en driftsikker og god bil som man kan ha det gøy med til en billig penge? er 14 men har ikke så god peil på moddeller 8115739[/snapback] Mener du jordebil eller bil du skal ha til du blir 18/førerkort? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Blir som å gå til megleren og si at du skal kjøpe hus om 4 år. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Blir som å gå til megleren og si at du skal kjøpe hus om 4 år. 8116724[/snapback] Hehe, bingo.. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Ooooom han ikke vil bruke fire år på å bygge drømmebilen sin? Skal vi tilbake til topic nå? Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 En Sierra er aldri feil. Sedan for de single og stasjonvogn for de med familie. Ja, jeg tror en Ford Sierra vil passe trådstarter perfekt. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Ja, jeg tror en Ford Sierra vil passe trådstarter perfekt. 8121743[/snapback] Du foreslår jo Sierra til alle omtrent. Så det er ikke rart. Endret 12. mars 2007 av walter_melon Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Hvis du skal ha en rimelig og fornuftig bil: Hyundai Accent/Toyota Skal du ha en typisk ungdomsbil: BMW 316/318 eller Golf. Skal du ha en sikker ungsomsbil: Volvo 140/240 Det finnes hundrevis av kombinasjoner. Men hvis du kommer med en makspris, og kanskje noen bilmerker du har tenkt på, så blir det mye lettere for oss og hjelpe deg. Men husk og ikke gå i den samme fellen som mange andre, ved at du kjøper deg en eldre bil med større motor. Kjøp heller nyere bil med mindre motor. Da får du oftest minst problemer. En eldre toyota Corolla slår ALDRI feil. Den ser kanskje ikke så voldsomt ungdommelig ut (kommer sef. ann på hva du gjør det til selv) men det er tros alt verdens mest driftsikre bil! Sierra ville jeg holdt meg unna! Gå heller for en Toyota eller hyundai. Klistre på noe lett styling (trenger ikke koste så mye). Bedre bil får du ikke, hvis det er økonomien som står i fremsetet. Sierra er kanskje den mest utdaterte undomsbilen som finnes (etter min mening) Dermed kan du også i stor grad regne med at en Sierra du kjøper har gått rimelig hardt. En Toyota derimot (som ikke er en typisk ungdomsbil) er mye smartere. Som sagt.. kommer litt an på hvor mye penger du vil legge i bil og hvor bilinterisert du er... Bilinteriserte betaler gjerne dobbelt så mye for og få en viss modell eller motor. Dette er dyrt og anbefales ikke som førstebil. Endret 12. mars 2007 av GigaFlow Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå