xFreakyx Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) Visste ikke helt hvor jeg skulle legge denne posten, men her ble det. det er Telenor, eller som mange andre sier telenor! det jeg ville spørre om er Bredbånd fra telenor. Har da noe som heter Telenor max8 (8000/550) og betaler 549,- men jeg har da funnet ut at jeg betaler jo like mye som en som får dobbelt så stor hastighet som meg; Max 16000/700 kbps 549,- jeg bor ikke så sentralt og får bare en hestighet på 8000/550. det kan da umulig være riktig av telenor og ta lik pris på så ulike hastigheter? er helt paff over at telenor gjør noe sånt her. her er lista over priser på Telnor sitt Bredbånd; https://privat.telenor.no/Internett/Abonnement/Adsl.go men se der! min hastighet vises ikke på dems side. da skulle det jo stått noe som det her: TelenorJUKS 8000/550 549,- "betal full pris fordi du bor i skauen! du får mindre linje og vi får mer penger". er jo helt idiotisk at jeg må betale like mye som en som får dobbelt så stor hastighet som meg, og bare fordi jeg ikke bor sentralt! trur jeg gir opp Telenor for alltid snart. Endret 9. mars 2007 av MoFFi Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Skal jeg fortelle deg hva det verste er: For 70 spenn MINDRE kunne du fått 20000/1000 hos NGT om du hadde bodd mer lokalt Lenke til kommentar
xFreakyx Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 Skal jeg fortelle deg hva det verste er: For 70 spenn MINDRE kunne du fått 20000/1000 hos NGT om du hadde bodd mer lokalt 8115916[/snapback] haha ja nettopp! Telenor er faen meg bare juks og fanteri. dem sier jeg kan bytte til et annet abonnement som passer der jeg bor nå. men gjett hva! såklart må jeg binde meg til 12mnd pånytt! jævla dumme regler det er på Telenor. så sitter her med DYR linje som er DÅRLIG iforhold til mange andre som bor mer lokalt.. haff Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 NGT er på lik linje med Telenor når det kommer til kundeservice, om ikke verre, gå heller for Ventelo/Tele2 du. Lenke til kommentar
xFreakyx Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 NGT er på lik linje med Telenor når det kommer til kundeservice, om ikke verre, gå heller for Ventelo/Tele2 du. 8116185[/snapback] har hørt om noe som heter OneCall også. virker ganske greit det å. www.onecall.no der har dem et tilbud med trådløs nett hjemme. men som sagt jeg må vente til August, fordi jeg har visst Bindingstid med telenor fordi jeg flytta til nytt sted. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) Skjønner at du er skuffet fordi du ikke kan få ADSL2+, men vil ikke kalle det dårlig service av Telenor av den grunn. Mener du at Telenor skulle bygge ut en egen sentral for deg slik at du også kan få ADSL2+? hvis du sjekker prisene hos andre ISPer så har de noenlunde lik pris på ADSL og ADSL 2+ abb. de også. Endret 9. mars 2007 av Wipeout Lenke til kommentar
xFreakyx Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 Skjønner at du er skuffet fordi du ikke kan få ADSL2+, men vil ikke kalle det dårlig service av Telenor av den grunn.Mener du at Telenor skulle bygge ut en egen sentral for deg slik at du også kan få ADSL2+? hvis du sjekker prisene hos andre ISPer så har de noenlunde lik pris på ADSL og ADSL 2+ abb. de også. 8116421[/snapback] nei når jeg flytta så fikk jeg LITE info om hva jeg kunne få som hastighet da, samme med priser. veldig lite info angående flytting osv. men har tidligere erfaringer med mobil og internett fra telenor. så min mening er dårlig service av telenor. og btw, dem kunne ha fikset prisen sånn at det ikke koster så mye for dem som ikke bor så lokalt, er jo ganske latterlig når en som bor lokalt får dobbel hastighet og betaler like mye som oss. er jo urettferdig behandlet. menmen, jeg skal iaffall ikke ha noe med telenor og gjøre lengre. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Jeg fikk ikke noe spesielt mye info da jeg byttet fra Telenor til Ventelo Bluecom, jeg måtte spørre om alt selv. Når det gjelder ADSL og ADSL 2+, så er det nå bare slik at noen kan få det og noen ikke. Alle sentraler er desverre ikke bygd ut for dette. Jeg synes også det er urettferdig at min svoger sitter på en 14 Mbit Ventelo Bluecom linje som koster det samme i måneden som min 6 Mbit linje fra samme firma. Men jeg sutrer ikke over at det er dårlig service av den grunn. og som nevnt tidligere så har en god del ISPer omtrent samme pris på ADSL og ADSL2+. Men en ting skal Telenor ha for, de har en mye raskere kundeservice og stabile linjer enn Ventelo Bluecom. Lenke til kommentar
xFreakyx Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 Jeg fikk ikke noe spesielt mye info da jeg byttet fra Telenor til Ventelo Bluecom, jeg måtte spørre om alt selv. Når det gjelder ADSL og ADSL 2+, så er det nå bare slik at noen kan få det og noen ikke. Alle sentraler er desverre ikke bygd ut for dette. Jeg synes også det er urettferdig at min svoger sitter på en 14 Mbit Ventelo Bluecom linje som koster det samme i måneden som min 6 Mbit linje fra samme firma. Men jeg sutrer ikke over at det er dårlig service av den grunn. og som nevnt tidligere så har en god del ISPer omtrent samme pris på ADSL og ADSL2+. Men en ting skal Telenor ha for, de har en mye raskere kundeservice og stabile linjer enn Ventelo Bluecom. 8118126[/snapback] har faktisk aldri hørt om Ventelo Bluecom før jeg. ja telenor har rask kundeservice på email synes nå jeg. men dette oppsettet dem har for ringe er helt tåpelig. menmen mine meninger dette her. skal holde meg unna Telenor, prøve ut noe nytt. men hva er og anbefale utenom Telenor egentlig? har hørt om onecall men kjenner ingen som har det. vurderer og bestille trådløs nett pakke fra dem, litt lei ledninger som ligger rundt her. men da blir det også kjøp av trådløse nettverk i pc og xbox360. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Hva som er å anbefale er ikke godt å si...NGT har etter det jeg har hørt en elendig kundeservice iallefall. Vil anbefale deg å sjekke ut de forskjellige leverandørene og finne ut hva de klarer å levere til deg, og til hvilken pris. Deretter ta et raskt forumsøk her inne for å se hva slags erfaringer folk har med de respektive ISPer. Lykke til! Lenke til kommentar
xFreakyx Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 Hva som er å anbefale er ikke godt å si...NGT har etter det jeg har hørt en elendig kundeservice iallefall. Vil anbefale deg å sjekke ut de forskjellige leverandørene og finne ut hva de klarer å levere til deg, og til hvilken pris. Deretter ta et raskt forumsøk her inne for å se hva slags erfaringer folk har med de respektive ISPer. Lykke til! 8118603[/snapback] skal sjekke forskjellige leverandører til abonnementet mitt går ut. finne en som passer best. takker jeg for svar Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Skal jeg fortelle deg hva det verste er: For 70 spenn MINDRE kunne du fått 20000/1000 hos NGT om du hadde bodd mer lokalt 8115916[/snapback] Evt. 100 spenn mindre så får du 20000/1000 hos Ventelo/BlueCom/Catch Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Skal jeg fortelle deg hva det verste er: For 70 spenn MINDRE kunne du fått 20000/1000 hos NGT om du hadde bodd mer lokalt 8115916[/snapback] Evt. 100 spenn mindre så får du 20000/1000 hos Ventelo/BlueCom/Catch 8119576[/snapback] Bortsett fra at da snakker vi om ADSL2+ som desverre er utilgjengelig hos trådstarter p.g.a. lokasjon... Lenke til kommentar
haingodegamle Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Jeg kan være enig i at NGT kanskje hadde dårlig kundeservice tidligere, men hva er det som er så galt i nåværende øyeblikk ? Når jeg ringer er det ikke ofte det er mer enn 2-3 minutter å vente, og er man saklig og hyggelige pleier man å få god hjelp! Endret 10. mars 2007 av haingodegamle Lenke til kommentar
xFreakyx Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 ja og p.g.a lokalasjon så har jeg problemer med og finne forskjellige bedrifter som kanskje ikke gir ut linje til her jeg bor. så må sjekke opp først om det er tilgjenglig for meg. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Hva med kabel? Kan være Get (ugh, hater det firmaet og kabeltv / internetten dems) leverer internett til deg. Tar jeg ikke helt feil, så har de nokså kjapp internett. Usikker på prisene tho :\ Lenke til kommentar
xFreakyx Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Hva med kabel?Kan være Get (ugh, hater det firmaet og kabeltv / internetten dems) leverer internett til deg. Tar jeg ikke helt feil, så har de nokså kjapp internett. Usikker på prisene tho :\ 8122618[/snapback] hva mener du? kabel? hehe Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Kabel Internett. Går gjennom samme kabel som Kabel TV. http://get.no/web/main/produkt/internett/ Lenke til kommentar
xFreakyx Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Kabel Internett.Går gjennom samme kabel som Kabel TV. http://get.no/web/main/produkt/internett/ 8133858[/snapback] aha! så jo ganske greit ut, men fyfy priser Lenke til kommentar
xFreakyx Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 www.bredbandsguiden.no registrerte meg der, og 10sek etterpå ringte det en fyr meg. han hjalp meg med hele greia! han fant den beste og billigste linja! jeg nevnte at jeg betalte ganske mye for lite hastighet. så sjekket han alle linjetilganger jeg kan få osv. etter en prat så kom han frem til at jeg kan få bredbånd fra www.start.no. og se hva han fant: 8 megabit (9600/704*) kr. 465,-/mnd. det er 100kr billigere enn telenor sin 8mbit! fyren som ringte meg hjalp meg med absolutt ALT, til og med bestilte for meg! så visst du har problemer med og finne ut hva du kan få av bredbånd der du bor så registrer deg på www.bredbandsguiden.no dem hjelper deg fort som bare det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå