razer Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Hei Har en modda Silverado kjøler (bytta ut viftene med papst 80mm vifte) og lurer på om det går ann å bruke peltier på denne(uten å ødelegge den helt)? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 spørs hvilken prosessor du har... men jeg vil tippe at du har noe over 1Ghz og da er det ikke vits å prøve en gang, med annet du har en swiftech kjøler med delta vifte på. Slik som denne: http://www.microplex.no/rubweb/rd.php?rd=M...2PLUST&toc=3810 Er ikke sikkert du vil ødelegge peltieret helt, men du vil få en varmere prosessor enn det du hadde før på grunn av at ribba du har ikke klarer å kjøle den varme siden av peltieret. Lenke til kommentar
shebban Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Kommer jo an på hvor kraftig pelt du tenker på. Men dei største går iallefall ikke. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 æsj dette får jeg vite nu kobla 4 226w peltier sammen over min splitter nye intel 3.06Ghz fra usa jeg uten kjøling idet hele tatt i pcen og et Ati R9700pro 2Gb ddr3200 Minne endte med at en diger røyk sky kom opp fra kabinettet og jeg skjønte ikke hva som var feil. Lenke til kommentar
MaDDoG Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Jeg har prøvd å bruke swiftech'en min med 85w peltier det funket ikke! dette var ikke med delta vifte (har bare 60mm av den) men en relativt grei 80mm som jeg bruker nå på xp1700+. Jeg må nokk invistere i vannkjøling og kanskje til og med større peltier.. Det som skjedde var at temp'en var ca 25c i noen sekunder dvs jeg rakk å komme meg inn i biosen og inn på HW monitoren der, så satt jeg bare å så på tempraturen kanskje så mye som 20s da begyndte den å stigge reltaivt fort! så jeg skjønte fort at det ikke likte seg... anbefaler ikke peltier med luftkjling! Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Quote: Den 2002-12-10 17:50, skrev Lufen:æsjdette får jeg vite nukobla 4 226w peltier sammen over min splitter nye intel 3.06Ghz fra usa jeguten kjøling idet hele tatt i pcen og et Ati R9700pro2Gb ddr3200 Minneendte med at en diger røyk sky kom opp fra kabinettet og jeg skjønte ikke hva som var feil. :razz: (jeg antar at dette var en spøk, for det første: du har over 300 poster. for det andre: usannsynlig nice pc OG 4 226pelt oppå hverandre? hehe Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Husk at om prosessoren utvikler f.eks 70W så trenger du en peltier i området 150-200W for å få god kjøling av CPU'en. Problemet er at kjøleribba/vifta må fjerne både disse 70W'ene OG de 150-200W'ene fra peltieren. Peltier-elementer bør ikke bli over 60-70C på den varme siden og da må du ha en sinnsykt RÅ ribbe og vifte for å kjøle den. Det er derfor peltier nesten utelukknede kombineres med god vannkjøling. Lenke til kommentar
razer Skrevet 10. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2002 ok, jeg har en Duron 1200 mhz. tenkte å kjøpe en peltier på 85 watt, men jeg får heller begynne å spare til vannkjøling:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå