Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Borte fra jobb uten egenmelding?

edonis

Anbefalte innlegg

Kan man være borte fra jobb uten gyldig egenmelding/sykemelding? Jeg tenker f.eks i forbindelse med depresjon osv. Jeg vet såklart at jeg da ikke får lønn, men det bryr meg ikke. Det er bare det at jeg ikke klarer å være på jobben pga personlige årsaker..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener jeg har brukt opp egenmeldingene mine allerede, men ringte sjefen min i dag og forklarte situasjonen for han (kjærlighetssorg - ikke sovet i natt, klarer ikke spise), og han sa at det var greit jeg var hjemme i dag, men at han håpet jeg kom på jobb etterhvert. Så jeg er litt usikker på hva det blir til med dagens fravær. Vet ikke hvordan jeg skal klare å komme meg på jobb i morgen heller... :(

Lenke til kommentar
Jeg mener jeg har brukt opp egenmeldingene mine allerede, men ringte sjefen min i dag og forklarte situasjonen for han (kjærlighetssorg - ikke sovet i natt, klarer ikke spise), og han sa at det var greit jeg var hjemme i dag, men at han håpet jeg kom på jobb etterhvert. Så jeg er litt usikker på hva det blir til med dagens fravær. Vet ikke hvordan jeg skal klare å komme meg på jobb i morgen heller... :(

8115526[/snapback]

Høres ut som sjefen din er grei og forstår deg. Det enkleste er å ringe sjefen og avtale en ordning med han, om du er villig til å gå hjemme uten lønn og det er greit for sjefen din så er jo alt i orden. Viktigste er at du ikke bare blir "borte" fra jobben uten at sjefen din skjønner hvorfor. Kanskje har du mulighet til å være litt på jobb og så dra hjem igjen hvis det blir fem jævlig. Er mange muligheter her.

Lenke til kommentar

Sant det de to over skriver :)

Men virker som om du har bra sjef da :) Jeg var en gang borte fire dager i stede for tre som man kan maks på egenmelding (trodde firmaet var med i IA-ordingen). Måtte da ta dagen som uten lønn eller ta av feriedagene. Men dersom du ikke får sykemelding eller vil gå til lege med dette, kan du jo spørre om å få ta det ut i ferie.

Men dra tilbake på jobb, viktig å få hverdagen i gang igjen så slipper du også masse tanker som bare spinner rundt. Da ser du også at livet faktsisk får videre og fungere bra ellers også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...