edonis Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Kan man være borte fra jobb uten gyldig egenmelding/sykemelding? Jeg tenker f.eks i forbindelse med depresjon osv. Jeg vet såklart at jeg da ikke får lønn, men det bryr meg ikke. Det er bare det at jeg ikke klarer å være på jobben pga personlige årsaker.. Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Nei. Du må enten ha sykemelding, søke om permisjon, eller ha så lite fravær at du kan bruke egenmeldinger. Lenke til kommentar
edonis Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 Jeg mener jeg har brukt opp egenmeldingene mine allerede, men ringte sjefen min i dag og forklarte situasjonen for han (kjærlighetssorg - ikke sovet i natt, klarer ikke spise), og han sa at det var greit jeg var hjemme i dag, men at han håpet jeg kom på jobb etterhvert. Så jeg er litt usikker på hva det blir til med dagens fravær. Vet ikke hvordan jeg skal klare å komme meg på jobb i morgen heller... Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Eller du kan ta ut ferie. Men det må selvsagt avklares med jobben. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Jeg mener jeg har brukt opp egenmeldingene mine allerede, men ringte sjefen min i dag og forklarte situasjonen for han (kjærlighetssorg - ikke sovet i natt, klarer ikke spise), og han sa at det var greit jeg var hjemme i dag, men at han håpet jeg kom på jobb etterhvert. Så jeg er litt usikker på hva det blir til med dagens fravær. Vet ikke hvordan jeg skal klare å komme meg på jobb i morgen heller... 8115526[/snapback] Høres ut som sjefen din er grei og forstår deg. Det enkleste er å ringe sjefen og avtale en ordning med han, om du er villig til å gå hjemme uten lønn og det er greit for sjefen din så er jo alt i orden. Viktigste er at du ikke bare blir "borte" fra jobben uten at sjefen din skjønner hvorfor. Kanskje har du mulighet til å være litt på jobb og så dra hjem igjen hvis det blir fem jævlig. Er mange muligheter her. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Det er ikke vanskelig å få en sykemelding............... Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Du kommer fortere over kjærlighetssorgen om du går på jobb. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 skulle akkurat til å si det samme, det værste man gjør er å isolere seg selv. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Sant det de to over skriver Men virker som om du har bra sjef da Jeg var en gang borte fire dager i stede for tre som man kan maks på egenmelding (trodde firmaet var med i IA-ordingen). Måtte da ta dagen som uten lønn eller ta av feriedagene. Men dersom du ikke får sykemelding eller vil gå til lege med dette, kan du jo spørre om å få ta det ut i ferie. Men dra tilbake på jobb, viktig å få hverdagen i gang igjen så slipper du også masse tanker som bare spinner rundt. Da ser du også at livet faktsisk får videre og fungere bra ellers også Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Snakk med fastlegen din, og evt. få ordnet en samtale med psykolog gjennom han/henne, om fastlegen selv ikke vil gi deg sykemelding utifra det du forteller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå