Gå til innhold

lodde mod eller ikke?

A14

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kommer vel an paa mod'en, men loddefrie er som regel en modchip som har en tilpasset base som man bare trykker nedi

Fordelene er vel at maskinen ikke har vaert loddet i og er enklere aa installere en en loddbar.. men faar du modda boxen hos en modchip forhandler e.l. (les: Proffer) saa skal det ikke ha noe aa si

Lenke til kommentar
kommer vel an paa mod'en, men loddefrie er som regel en modchip som har en tilpasset base som man bare trykker nedi

Fordelene er vel at maskinen ikke har vaert loddet i og er enklere aa installere en en loddbar.. men faar du modda boxen hos en modchip forhandler e.l. (les: Proffer) saa skal det ikke ha noe aa si

8115501[/snapback]

er det noen forskjell på en loddet eller lodde fri xecuter 2.6 :hmm:

Lenke til kommentar

Ingen forskjell på di to... det er kun en loddefri adaptor du presser og skur fast i hoved kortet som du etterpå plugger chippen nedi!

Selv vil jeg anbefale å lodde fast en.. da en loddefri chip har en tendens til å miste koblings punkt hele tiden, slik at du må skru xboxen opp igjen og montere den på ny!

Lenke til kommentar

Ok! :)

Jeg har lenge vurdert å skaffe meg en chip grunnen til at jeg ikke har jort det enda er at jeg ikke er så gammel så jeg har ikke jobb derfor må jeg vente til bursdagen min, så jeg har hatt god tid til å ut forske på internett og jeg har sett at skall man lodde en chip må du lodde mange ledninger på under sinden av moder boardet til xboxen de er det jeg gruer meg til med en lodde chip derfor lurer jeg på å skaffe meg en lodde fri chip, men likevell lodde den adaptoren som følgermed (fra under siden av moder boarde i de hullene du setter adaptoren) er det noen som har noen tips eller advasler for eller mot dette? :hmm:

alle svar mottas med takk!! :thumbup:

Endret av A14
Lenke til kommentar

Jeg har modda ca 20-30 xboxer selv... Hvis jeg som nybegynner skulle lodde for første gang igjen, ville jeg sjekket om hvilken versjon jeg hadde... hadde det vært en 1.6 ville jeg ikke anbefalt å prøve å lodde for første gang, grunnet at du må bygge opp igjen pin-head tilkoblingen! alle di andre versjonene er relativt lette å lodde kun 2 punkt å lodde utenom pinheaden, ved bruk av Duox2 som er chippen jeg bruker.

for å sjekke versjonen din må du åpne din Xbox å se på hoved kortet ditt... skjekk denne linkene og sammenlign video brikken!

http://www.xbox-scene.com/versions_1.php

Du kan også prøve å sjekke mot serienr til xboxen, dette er ikke like sikkert som å skjekke hovedkortet

den finner du her:

http://www.xbox-scene.com/versions_0.php

Lenke til kommentar

Den adaptoren er også laget av xecuter dvs at den vil virke helt topp!

Du er sikker på at det er 1.6 du har?

Ta i betrakning at du kan kjøpe en Duox2 for 150kr på Qxl med frakt lett!

Endret av H2H
Lenke til kommentar
Den adaptoren er også  laget av xecuter dvs at den vil virke helt topp!

Du er sikker på at det er 1.6 du har?

Ta i betrakning at du kan kjøpe en Duox2 for 150kr på Qxl med frakt lett!

8121281[/snapback]

ok er du sikker på at den virker med x 2.6 og x 3?

jeg har mest lyst på xecuter vet ikke hvorfor og jeg liker ikke qxl de har svindlet meg før!!!

veldig brae og raske svar du har!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Her har du en guide på hvordan du installerer Xapter! Henter fra team-xecuter sitt forum! Så den virker bra den! X2.6 og X3 er jo den chippen med flest finesser og er en fantastisk chip! Men den har også en veldig høy pris!

Hvis du er interesert i duox2 så har jeg enda noen liggende! Dem fungerer ikke på den loddefri addaptoren da!

post-12707-1173536378_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Den røde tingen er tilkoblingen til 5volt med en sikring tror jeg!

Hentet ifra Hammer.no

Postoppkrav

Pakken vil ankomme ditt lokale postkontor hvor du betaler for varene og deretter får de utlevert.

Små ordrer sendes som A-post Oppkrav og er framme innen 1-2 dager.

A-post har ikke sporingsnummer.

Større ordrer sendes som Servicepakke Oppkrav og er framme innen 2-5 dager.

Servicepakke har sporingsnummer som du får oppgitt etter at pakken er avsendt.

så du kan jo bestille derfra!

Lenke til kommentar
Den røde tingen er tilkoblingen til 5volt med en sikring tror jeg!

Hentet ifra Hammer.no

Postoppkrav

Pakken vil ankomme ditt lokale postkontor hvor du betaler for varene og deretter får de utlevert.

Små ordrer sendes som A-post Oppkrav og er framme innen 1-2 dager.

A-post har ikke sporingsnummer.

Større ordrer sendes som Servicepakke Oppkrav og er framme innen 2-5 dager.

Servicepakke har sporingsnummer som du får oppgitt etter at pakken er avsendt.

så du kan jo bestille derfra!

8122445[/snapback]

er det hammar.no du mener?

i tilfelle har de adaptere der? jeg fant ikke...

Lenke til kommentar

Virker ikke som noen norske sjapper har noen inne. Ingen loddefrie muligheter faktiskt!

Men hvis du først skal bestille fra utlandet, så vil jeg anbefale siden jeg bruker! http://www.divineo.cn/cgi-bin/div-cn/search.html

De har heller ikke Xapter inne men har ett lite utvalg av andre loddefrie chipper!

Veldig billig frakt fra Hongkong og veldig rimelige priser! Eneste er at det fort kan bli opptil 14 dager til du mottar chippen!

Lenke til kommentar

Eller om du vil lodde fast så har du jo noe som heter SmartXX OPX SE.. Den er lagd for 1.6 og veldig enkel og instalere. du lodder den faktisk fast på baksiden av hovedkortet..

Bruker selv denne på min 1.0 og 1.4. Har også Modet noen 1.6 xbox'er med denne chipen og den er veldig lett og instalere..

http://www.smartxx.com/manuals/pics/smartx...ll_16_ltopx.jpg

Beklager om det er skrive feil.

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar

Er ikke selv fan av hurtiglodde metoder... som jeg har erfart har disse en tendens til å miste kontakt punkt ved lette støt osv...

gidder du å legge det bildet som vedlegg slik at det ikke ødelegger forumoppsettet, handl3vogn?

Lenke til kommentar
gidder du å legge det bildet som vedlegg slik at det ikke ødelegger forumoppsettet, handl3vogn?

8122817[/snapback]

hva mener du?

Hvilken bios anbefaler du?

hva het de chipene du hadde ligende sa du?

er det mulig å skru på/av denne chipen??

Endret av A14
Lenke til kommentar

Jeg har noen duox2 og en del billige hjemmeprodusertte chipper som ikke er flashet liggende!

det er fullt mulig å skru av begge chippene ved å gi forskjellige pulser på power knappen!

jeg bruker EVOX sin bios husker ikke i farten hvilken versjon! men den ligger forhånds flashet innpå duox2ene!

Den kommentaren du qouter var beregnet på Handl3vogn som har ett ALT for stort bilde i posten!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...