Gå til innhold

Vill Skjerm

Max 1

Anbefalte innlegg

Hei har et stort problem..........

Har nettop frakta min mors bærbare pc i en veldig trang sekk =/ Når jeg slår den på så begynner skjermen å fylle seg med vite striper som kommer og går og av og til deker de hele skjermen :sad: Serlig under oppstart og avslutning..... Det virker som om de kommer når maskinen jobber hart, men de pleier å forsvinne hvis jeg dytter skjermen langt til bake.....

Noen som kan hjelpe meg?

[ Denne Melding var redigert av: Max 1 på 2002-12-10 17:04 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipsene :smile:

Har tenkt til å prøve det med kontakten mellom skjermkortet...... må jo være noe sånt.

Men her er mitt problem :sad: Jeg har aldri åpna en bærbar pc noen gang, men jeg har årna og fixa i mange stasjonære..... er det noe jeg bør vite om bærbare? før jeg åpner dem? Man tar vel ut bateriet, strømmkontakt og sånne ting eller?

[ Denne Melding var redigert av: Max 1 på 2002-12-10 23:30 ]

Lenke til kommentar

Ja, ta alltid ut alle strømkilder før du begynner å skru på noe som helst. På bærbare er det åpenbart strømkontakten fra adapteret hvis den står i, og batteriet. Som regel er det en knapp under du drar til siden mens du kan skyve ut batteriet.

Det høres absolutt ut som det er dårlig kontakt mellom skjerm og hovedkort. En ting du kan prøve først er å "spenne" skjermen når problemet er der. Måten du gjør dette på er å ha tommeltottene på fremsiden av skjermen (rammen), mens du tar resten av fingrene på baksiden og benner den i en liten vanrett u fra deg (har du bent den som en faktisk u kan vi vel si at du har tatt i litt for mye ;o)). Gjør dette nedover hele rammen på skjermen så kan det hjelpe. Husk bare å ikke ta i for mye!

Men det er sannsynligvis som AliBenGali sier, at kontakten er løs. Som regel er det kontakten som er i hovedkortet som er løs (vet ikke om det er kontaktpunkt i begge sider tror den i skjermen er loddet). Dette betyr at du først må skru opp rammen rundt tastaturet.

Men uansett, før jeg anbefaler deg å gjøre noe sånt er det vel greit å spørre moren din om det fortsatt er garanti på PCen? Det er trossalt greiere at de evt. gjør det hvis det ikke koster noe ekstra, kontra at du herper PCen ved et uhell?

Anyway, lykke til!

-geir

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...