Gå til innhold

Oppgradere en SONY VAIO, hjelp.

Anbefalte innlegg

Ja, som jeg har skrevet i en annen tråd, så har harddisken blitt ødelagt i en SONY VAIO til faren min. Nå spurte han meg om jeg kunne finne ny harddisk til han som er større og oppgradere RAM fra 512 til 1024. Jeg har lite erfaring i bærbare PC deler og trenger derfor hjelp til å finne riktige deler.

Her er PC specs som den er fra fabrikken:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Processor: Centrino technology. Ultra Low Voltage Intel® Pentium® M Processor running at 1.4 GHz. 64K level 1 cache, 1 meg level 2 cache (both On-Die). 400 MHz Front Side Bus. Intel 855 Centrino chipset.

Standard RAM: 512 megs, expandable to 2 gigabytes. Has two slots for RAM, each of which has a 256 meg DIMM installed from the factory.

Drives: 60 GB ATA-5 hard drive (9.5mm slim line, 2.5"), 100MB/s Ultra DMA Transfer Rate. Intel ultra ATA controller.

Skal ha en harddisk på 120GB som er stillegående og som er kjent for god kvalitet. Om jeg skjønte riktig så er ATA-5 = IDE. Jeg selv foretrekker Seagate for min stasjonær, er de like gode på 2,5'' HDer? Eventuelt hvilke merke er det å foretrekke når det gjelder bærbare?

RAMen er det jeg er mest usikker på. Er det best å kaste de 2x256MB brikkene og heller sette inn 2x512 eller 1x1024? Hvilke standard skal jeg se etter, er det SO-DIMM(DDR) eller SO-DIMM SDRAM eller DDR-micro? Problemmet er at PCen er på Svalbard, og jeg er i Hedmark, og faren min har ikke greier på hva som er hva der inne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...