sebnl Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) Valla og Facesaving Da ble det altså til at Gerd Liv Valla valgte å gå av i dag den 09.03.07 etter hva som blir ryktet å være knallhard kritikk fra granskningsutvalget. Valla blir anklaget etter hva ryktene sier, for å ha brutt arbeidsmiljøloven, og har i realiteten ingen annen mulighet enn å trekke seg. Ved å trekke seg vil man nok dra den konklusjonen at hun innrømmer feil, men etter å ha sett pressekonferansen er det heller tvilsomt at innrømmelsene er tilstedet. Heller enn å innrømme feil brukte hun brorparten av pressekonferansen på å annklage sekretariatet, mediene og andre instanser - nærmere alle andre involverte i prosessen. Og hun sier til slutt at grunnen til å trekke seg er av hensynet til sine nærmeste. Skam deg Valla, dette var utrolig dårlig håndtert. Facesavingen du prøvde på i dag fungerte kun halvveis. At du mener og tror at du har blitt urettferdig behandlet er det ingen tvil om, men troverdigheten du har når du setter opp en offerrolle er minimal. http://s3blog.blogspot.com/2007/03/valla-og-facesaving.html - fra egen blogg VG: Gråtkvalt, sterk og offensiv Valla GÅR AV Aftenposten: Valla trekker seg Dagbladet: Jeg mener det er best for LO at jeg trekker meg Endret 9. mars 2007 av Dotten Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Bitre gamle damer har ingenting i en maktposisjon å gjøre. Godt å bli kvitt henne. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Sånn som det måtte gå egentleg, ein sånn sak har ingen positiv innverknad på LO. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Endelig sier nå jeg. Bare hvordan hun behandlet Yssen saken fra starten er jo helt horribelt. Hun har ihvertfall fått lagd en skikkelig skrape i LO sin lakk vil jeg si. Lenke til kommentar
sebnl Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 Tror nok LO havner på rett kjøl ganske raskt. Så vidt jeg vet har ingen andre i organisasjonen blitt trukket frem i tillegg? Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 LO, en ubetydelig organisasjon i et ubetydelig land. WHO CARES Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 LO, en ubetydelig organisasjon i et ubetydelig land. WHO CARES 8117205[/snapback] De som faktisk bor i dette "ubetydelige landet"? Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 LO, en ubetydelig organisasjon i et ubetydelig land. WHO CARES 8117205[/snapback] LO er slettes ikke ubetydelig... Snarere tvert i mot. Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 LO, en ubetydelig organisasjon i et ubetydelig land. WHO CARES 8117205[/snapback] Dagens. Var greit å blitt kvitt henne. Selvfølgelig skal man ikke tro alt mediene sier, men er overbevist om at hun er en intrigeskaper. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Håper bare vi får noen litt mer vettuge til å ta over "tronen". LO er en stor makthaver, og jeg har gjennom flere år synes de har brukt makten sin helt feil. Det er vel litt mye forlangt å håpe at en "arbeiderklasseforening" som det egentlig er faktisk klarer å la være å sloss for økte lønninger og denslags, men jeg håper inderlig at de begynner å bruke fornuften fremfor grådigheten når de taler nå som man har blitt kvitt "gammelkommunisten". Lenke til kommentar
NitRam Den Gale Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Gerd Liv Valla var en meget viktig person i det politiske samfunnet... Og forresten, LO er ikke partipolitisk avhengig... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Og forresten, LO er ikke partipolitisk avhengig... 8118376[/snapback] Ikke på papiret, men i praksis derimot.. Eller kanskje ikke like mye "partipolitisk" som "politisk" avhengig, men det finnes flere partier hvis medlemmer absolutt ikke har mange felles meninger med LO. Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 LO er en fare for demokratiet i Norge. Ikke at det er noe å gjøre med det. Lenke til kommentar
NitRam Den Gale Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Og forresten, LO er ikke partipolitisk avhengig... 8118376[/snapback] Ikke på papiret, men i praksis derimot.. Eller kanskje ikke like mye "partipolitisk" som "politisk" avhengig, men det finnes flere partier hvis medlemmer absolutt ikke har mange felles meninger med LO. 8118410[/snapback] Prøvde å være sarkastisk... LO er jo så arbeiderpartiet som det går an! Er forresten overlykkelig over at den red green conty bitchen gikk av! Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 AP har jo hatt noen slight disagreements med LO, men et par "søndagsturer" med Gerd-Liv og Jens har fikset på dét. Lenke til kommentar
sebnl Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Det er vel ikke Jens som er mest glad for at hun måtte gå. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Diskusjonen rundt pengestøtten fra LO er flyttet over til den dedikerte tråden; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=730886 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå