Hellemyr Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Hei! Er SilentX viftene, som koster dobbelt så mye som alle andre vifter noe bedere og stillere enn alle andre? Ser jo at mange netshoper er utsolg for de viftene, som betyr at folk kjøper dem. Men er de noe bedere og stillere enn andre vifter? Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 De skal visst være de viftene som flytter mest luft iforhold til rpm. Har noen 120mm silentX vifter selv og er veldig fornøyd med dem, men om de er SÅ mye bedre enn andre vet jeg ikke. ser jo stilig ut også Lenke til kommentar
SøtaBror Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 det er ikke oppskryt... min SilentX 80 MM på 11 DB hører jeg ikke... den drar varm luft fra mine disker som nå ligger på 23 grader... (har 2 stk) du finner ikke bedre vifter! Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 23 grader? hvor kaldt har du på rommet ditt egentlig? Har mine på ca 29-30 grader, da med 2*92mist... Da er vel rom temp på litt over 20 grader... Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Etter litt lesing på XS så ser jeg at det er flere der som sier de er oppskrytte. Skal ikke uttale meg om det før jeg har prøvd de i praksis. Men om du ikke har så veldig mye penger til overs, så er mist vifter alltids et godt alternativ. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) Min egen erfaring er at SilenX flytter mere luft ved samme støynivå enn noen andre vifter eg har hatt. Men eg er ikkje fornøyd med kvaliteten på de, det virker som om det lettere kommer vibrasjoner i SilenX en for eksempel Mist og Papst. Så det er litt sånn både/og for min del Endret 31. mars 2007 av Dragavon Lenke til kommentar
SøtaBror Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 23 grader? hvor kaldt har du på rommet ditt egentlig? Har mine på ca 29-30 grader, da med 2*92mist... Da er vel rom temp på litt over 20 grader... 8278351[/snapback] vell, ligger vell rundt 20 grader... kanskje litt mer... men ellers utenom har jeg en ganske kraftig viftekjøling... så den er ikke alene om jobben... skal se om jeg kan legge ut et bilde senere ... vist jeg gidder^^ Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Min egen erfaring er at SilenX flytter mere luft ved samme støynivå enn noen andre vifter eg har hatt. Men eg er ikkje fornøyd med kvaliteten på de, det virker som om det lettere kommer vibrasjoner i SilenX en for eksempel Mist og Papst. Så det er litt sånn både/og for min del 8279021[/snapback] Har du testet med måleutstyr? Eller er det bare noe du "tror" den gjør? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Dety er bare min oppfatning av kor kraftig luftstrømmen er og kor plagsom støyen er. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Kom over denne tråden på XS. SilenX has a dodgy marketing scheme, you'll never get close to those numbers. The way they actually work, 14db is the quietest at low speed and 90cfm is at high speed, with probably 45db or so. Very deceiving marketing, indeed. Naughty naughty. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Jeg er en av de som alltid har ment at SilentX er oppskrytt. ATW sin viftetest støtter opp om mine tanker om at det er nesten utenlukkende RPM som bestemmer både luftflyt og støynivå. Så når du sammenligner f.eks SilenX og ThermalTake med vifter som Papst må du sammenligne RPM, ikke dB, som er målt på helt forskjellige måter for de tre merkene. NB: Vi gjør oppmerksom på at reellt støynivå på SilenX-viftene derssverre ligger et godt stykke over det produsenten oppgir, med mulig unntak av 40mm- og 60mm-modellene. En billig Mist eller ADDA på samme lave RPM som en 11dB :!: SilentX vil nok gi ganske identiske tall til 1/3 av prisen. Og siden levetiden på vifter i helt stille operasjon slik jeg har opplevd det er 1-2 år blir det billigere å bytte dem ut. Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Hvis ikke mist er billig nok kan man jo kjøpe noen Yate Loons, mener jeg så de ekstremt billig her en plass. De er jo lydløse også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå