Gyrid Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Jeg samler på Djevelens Ryttere av J.T.Edson og lurer på om det er noen som vet hvor mange bøker som er blitt oversatt til norsk. Jeg mener å huske noen fortalte meg at det var 55, en annen sa 57. Dette gjelder bare antall Djevelens ryttere og ikke medregnet Calamity Jane bøkene som han skrev. Lenke til kommentar
Captain_Fog Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Jeg samler på Djevelens Ryttere av J.T.Edson og lurer på om det er noen som vet hvor mange bøker som er blitt oversatt til norsk. Jeg mener å huske noen fortalte meg at det var 55, en annen sa 57. Dette gjelder bare antall Djevelens ryttere og ikke medregnet Calamity Jane bøkene som han skrev. 8114090[/snapback] Et komplett? norsk Edson-indeks finnes her:http://no.wikipedia.org/wiki/J.T._Edson Lenke til kommentar
Gyrid Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Et komplett? norsk Edson-indeks finnes her:http://no.wikipedia.org/wiki/J.T._Edson 9352936[/snapback] tusen takk Jeg prøver også å lage en nettside om Djevelens ryttere men sålangt har det vært dårlig med tid til å få det gjort. Det er en annen grunn til at jeg ville vite antall bøker på norsk. Endret 25. august 2007 av Gyrid Lenke til kommentar
Captain_Fog Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Et komplett? norsk Edson-indeks finnes her:http://no.wikipedia.org/wiki/J.T._Edson 9352936[/snapback] tusen takk Jeg prøver også å lage en nettside om Djevelens ryttere men sålangt har det vært dårlig med tid til å få det gjort. Det er en annen grunn til at jeg ville vite antall bøker på norsk. 9355061[/snapback] Høres interessant ut! Jeg har nå, etter beste evne, utarbeidet en oversikt over Corgis engelske Edson-serie. Jeg vet ikke hvilken logikk denne utgivelsesrekken følger: 1. The Rebel Spy 2. The Bad Bunch 3. The Texan 4. The Ysabel Kid 5. Arizona Ranger 6. The Drifter 7. The Hard Riders 8. Rio Guns 9. A Town Called Yellowdog 10. The Cow Thieves 11. Trail Boss 12. Quiet Town 13. The Big Hunt 14. The Rio Hondo Kid 15. Guns in the night 16. Waco's Debth 17. McGraw's Inheritance 18. Calamity Spells Trouble 19. Trouble Trail 20. Rangeland Hercules 21. The Devil Gun 22. The Hooded Riders 23. The Bull Whip Breed 24. Sagebush Sleuth 25. The Making of a Lawman 26. The Colt and the Sabre 27. Terror Valley 28. The Law of the Gun 29. Comanche 30. The Fastest Gun in Texas 31. The Town Tamers 32. Gun Wizard 33. Cold Deck, Hot Lead 34. The Floating Outfit 35. The Bloody Border 36. The Small Texan 37. Wagons to Backsight 38. The Half Breed 39. Waco Rides In 40. Gunsmoke Thunder 41. Trigger Fast 42. The Peace Makers 43. Cuchilo 44. The Wild Cats 45. The Man from Texas 46. The Trouble Busters 47. The Fortune Hunters 48. Trouble Range 49. Hound Dog Man 50. Goodnight's Dream 51. From Hide and Horn 52. Sidewinder 53. Return to Backsight 54. The Fast Gun 55. Apache Rampage 56. .44 Calibre Man 57. The Rushers 58. Kill Dusty Fog! 59. Slaughter's Way 60. Rio Hondo War 61. White Stallion, Red Mare 62. Back to the Bloody Border 63. Under the Start and Bars 64. A Horse Called Mogollon 65. Slip Gun 66. Hell in Palò Duro 67. Go Back to Hell 68. To Arms! To Arms in Dixie! 69. The South Will Rise Again 70. Two Miles to the Border 71. You're in Command Now, Mr. Fog 72. The Big Gun 73. Set Texas back on her feet 74. The hide and tallow men 75. The Quest for Bowie's blade 76. Young Ole Devil 77. Get Urrea! 78. Ole Devil and the caplocks 79. Ole Devil and the Muletrain 80. Doc Leroy M.D. 81. Ole Devil at San Jacinto 82. Set Afoot 83. Beguinage 84. Beguinage is dead 85. The remittance kid 86. The Whip and the Warlace 87. You're a Texas Ranger Alvin Fog 88. J.T.s ladies 89. The gentle giant 90. Rapido Clint 91. Calamity, Mark and Belle 92. The justice of Company Z 93. Master of Triggernometry 94. Old Moccasins on the trail 95. Waco's badge 96. A matter of honour 97. White indians 98. Cut one, they all bleed 99. The hide and horn saloon 100. JTs hundredth 101. Wanted, Belle Starr 102. Old Devils hands and feet 103. Buffalo are coming 104. The Return of Rapido Clint and Mr. J. G. Reeder 105. Is a man Lenke til kommentar
Gyrid Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 fin oversikt, og enig med at den ikke var særlig logisk. Jeg har den listen kronologisk i noen av de corgi bøkene som jeg har. Har du lest noen av Alvin Fog bøkene og Rockabye County bøkene? De er de eneste jeg ikke har lest enda bortsett fra de Dusty Fog bøkene som jeg ikke har fått tak i Lenke til kommentar
Captain_Fog Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 fin oversikt, og enig med at den ikke var særlig logisk. Jeg har den listen kronologisk i noen av de corgi bøkene som jeg har. Har du lest noen av Alvin Fog bøkene og Rockabye County bøkene? De er de eneste jeg ikke har lest enda bortsett fra de Dusty Fog bøkene som jeg ikke har fått tak i 9433637[/snapback] Jeg har lest en av bøkene i "Rockabye County" serien - på dansk. Har så langt ingen Alvin Fog bøker, men den første i serien er bestilt. Jeg har heller aldri lest noen av bøkene i Bunduki-serien. Lenke til kommentar
IpComics Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 fin oversikt, og enig med at den ikke var særlig logisk. Jeg har den listen kronologisk i noen av de corgi bøkene som jeg har. Hei! Jeg fant en oversikt som påstås å være kronologisk her: http://www.fantasticfiction.co.uk/e/j-t-edson/ vet noen om det stemmer? Ivan Lenke til kommentar
IpComics Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Jeg samler på Djevelens Ryttere av J.T.Edson og lurer på om det er noen som vet hvor mange bøker som er blitt oversatt til norsk. Jeg mener å huske noen fortalte meg at det var 55, en annen sa 57. Som du sikkert så av listen er den rette summen 55. En trivelig samling bøker å ha i hyllen, og som jeg fra tid til annen tar fram og leser opp igjen! Hyggelig å høre at det er andre som liker serien. Ivan Lenke til kommentar
IpComics Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 tusen takk Jeg prøver også å lage en nettside om Djevelens ryttere men sålangt har det vært dårlig med tid til å få det gjort. Det er en annen grunn til at jeg ville vite antall bøker på norsk. 9355061[/snapback] La oss for all del få vite når du har fått tid da! Ivan Lenke til kommentar
Gyrid Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 fin oversikt, og enig med at den ikke var særlig logisk. Jeg har den listen kronologisk i noen av de corgi bøkene som jeg har. Hei! Jeg fant en oversikt som påstås å være kronologisk her: http://www.fantasticfiction.co.uk/e/j-t-edson/ vet noen om det stemmer? Ivan 9622565[/snapback] jeg tror den stemmer i hvertfall etter det jeg kan huske fra de listene som står i de engelske bøkene jeg har, men ettersom jeg ikke har mange av de bøkene som er gitt ut på 80-tallet så er ikke de med i mine lister. Som du sikkert så av listen er den rette summen 55. En trivelig samling bøker å ha i hyllen, og som jeg fra tid til annen tar fram og leser opp igjen! Hyggelig å høre at det er andre som liker serien. Ivan liker serien veldig godt, mangler 14 bøker på de 55 og de virker utrolig vanskelig å få tak i. La oss for all del få vite når du har fått tid da! Ivan søsteren min overtok det som skoleprosjekt, jeg skriver infoen og hun lager web-siden, siden hun måtte lage en web-side i IT-faget :!: Lenke til kommentar
IpComics Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 liker serien veldig godt, mangler 14 bøker på de 55 og de virker utrolig vanskelig å få tak i. Det kan jeg ikke si, jeg fikk serien komplett av en tante først på 80 tallet, og kjøpte selv de som kom ut etter det. Jeg hadde aldri trudd at det fantes lesere av serien i dag! Du får be søstren din å legge ut linken! Ivan Lenke til kommentar
Gyrid Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Jeg skulle ønske de ble trykt opp igjen slik som Morgan Kane bøkene blir, det ville gjøre det lettere å få tak i dem. Finner de bare en sjelden gang i bruktbutikkene og da er det som regel bøker som jeg har fra før av. Jeg har lest serien siden midt på 90-tallet da jeg fant 4 bøker i kjelleren og siden har jeg letet meg fram til resten og jeg håper å få den komplett en gang. Lenke til kommentar
IpComics Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Jeg skulle ønske de ble trykt opp igjen slik som Morgan Kane bøkene blir, det ville gjøre det lettere å få tak i dem. De 12 første (tror jeg) ble trykt i 2. opplag, smatidig med at serien fortsatte ettr bok 39! Men de gav seg med det! Tror nok historiene blir litt for sære, og disse "superheltene" fra westernmiljøet er jo ganske utrolig å lese om. Har slikt interesse blant nye lesere? Men jeg synes det er morro uansett. Ivan Lenke til kommentar
JohnAD Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Hei. Jeg er gjennom mange år fan av serien "Djevelens Ryttere" Har alle bøker unntat "Waco`s lov" og dersom noen skulle ha et eksemplar for mye og er villig til å selge så er jeg umåtelig interessert. Har selv flere eksemplarer av noen titler og kan eventuelt prøve å dekke noen andres behov. Har lest alle de bøker jeg har mange ganger og synes dette er avsalppende lesning. Mvh John AD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå