datafeber Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Når jeg går inn på websidene mine så vises ikke siste endringer før jeg trykker oppdater. Går det an å legge inn noe kode så alle brukere alltid ser nyeste oppdaterte versjon, og ikke den forrige de var inne på? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Da bør du vel bruke Ajax eller et annet språk som oppdaterer siden din hvert X sekund. Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Når jeg går inn på websidene mine så vises ikke siste endringer før jeg trykker oppdater. Går det an å legge inn noe kode så alle brukere alltid ser nyeste oppdaterte versjon, og ikke den forrige de var inne på? 8113977[/snapback] Du kan bruke headers til å tvinge oppdatering av siden, enten ved meta-tagger eller et skriptspråk. html: <META HTTP-EQUIV="Pragma" CONTENT="no-cache"> <META HTTP-EQUIV="Expires" CONTENT="-1"> php: <?php header("Cache-Control: no-cache, must-revalidate"); // HTTP/1.1 header("Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT"); // Date in the past ?> Lenke til kommentar
Svish Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 ^^ *grøss* hvis du skal gjøre noe sånt bruk ajax. Lenke til kommentar
datafeber Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 ^^ *grøss* hvis du skal gjøre noe sånt bruk ajax. 8121742[/snapback] Forr oss uinnvidde, hvorfor grøsser du? brukte de metatagene, og det så ut til å virke. Men er det noen grunner til at man bør unngå bruk av det? Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Neida det som CruellaDeVille skrev er nok det "rette" svaret. Ajax som Tussi_qwerty snakker om brukes til å oppdatere en side uten at brukere trenger å trykke refresh. Men det var vel ikkje det du var ute etter Lenke til kommentar
datafeber Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Neida det som CruellaDeVille skrev er nok det "rette" svaret. Ajax som Tussi_qwerty snakker om brukes til å oppdatere en side uten at brukere trenger å trykke refresh. Men det var vel ikkje det du var ute etter 8122209[/snapback] For å klargjøre så er jeg ikke ute etter at siden skal oppdatere seg i hytt og pine, bare at man automatisk får nyeste når man åpner sider man har vært på før Lenke til kommentar
Runar Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Du får automatisk den nyeste versjonen av siden hvis du bruker en nettleser som ikke leser fra cachen. Er det så vanskelig å trykke på Refresh/Oppdater eller F5, én gang? Lenke til kommentar
datafeber Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Du får automatisk den nyeste versjonen av siden hvis du bruker en nettleser som ikke leser fra cachen. Er det så vanskelig å trykke på Refresh/Oppdater eller F5, én gang? 8122366[/snapback] Nei, det er ikke vanskelig, men jeg vet jo når det er gjort endringer på siden min. Jeg vil at andre som åpner den også skal se om det er endret noe, uten at de behøver å huske på å trykke oppdater Lenke til kommentar
Svish Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 mitt *grøss* skyldes den grunn at jeg ikke kan fordra sider som plutselig skifter side (oppdaterer seg selv). for eksempel se for deg følgende: du sitter på en litt treg linje, eventuelt en god linje som er litt opptatt med andreting.. du går glad og fornøyd inn på en side, venter på at den skal loade, og rett før den er ferdig, hva skjer? joda, den starter på nytt... yess.... men når jeg nå leser den posten igjen, så *kremt* hehe.. ja, riktig måte å gjøre det på er å gi beskjed om at browseren alltid skal sjekke om det er en ny versjon. såe.. well done jeg tenkte på sånn refresh after n seconds. det er nemlig sinnsykt annoying.. Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Du får automatisk den nyeste versjonen av siden hvis du bruker en nettleser som ikke leser fra cachen. Er det så vanskelig å trykke på Refresh/Oppdater eller F5, én gang? 8122366[/snapback] Er faktisk litt irriterende Skjer heldigvis bare i IE hos meg Endret 10. mars 2007 av Shadows0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå