Gå til innhold

vannkjøling - trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg komemt et steg videre. Thermochillradiatoren kom i dag, så har montert denne i toppen av kabinettet, med tre 120 mm vifter.

Kan ta et bilde om litt, og legge det ut.

Men det ser ut som at jeg vil møte på et problem med montering av pumpe. Ideelt ønsket jeg denne rett bak vanntanken, men da er det ikke nok klaring til radiatoren slik det ser ut nå .. er det full krise om jeg monterer pumpen i bunn av kabinettet?

Det betyr jo litt mer slange .. fra bunn til topp og ned igjen :hmm:

Lenke til kommentar
Tror ikke det vil påvirke kjølingen. Det som er viktig er at vannet fra tanken renner ned til pumpa, altså at tanken er høyere enn pumpa.

8173132[/snapback]

Jepp, tanken er nær toppen, brønn nr 2 og 3.

Skal prøve å montere ting sammen nå :)

Lenke til kommentar

Pcen kom sammen i løpet av helgen, etter litt krangling med hovedkort.. fikk feil fordi det ikke satt vifte på cpu, og brukte noen timer på å finne ut dette :D

Ellers funker alt topp! Prøvde å overklokke mitt x1959 kort, og den overklokket til maks på vannkjølingsanlegget :w00t:

Dessverre må jeg bytte et par nipler .. må ha vinkel et par steder.

Når det er gjort skal jeg få klokket cpu, and then i will be one happy puppy :p

Takker for hjelp og råd underveis :)

Lenke til kommentar
Vilken av X1950 serien har du? Eg har X1950XTX og klarte å kjøre på 770 mhz på kjernen og ei runde med 3dmark06...

8190421[/snapback]

Hm .. kjører vista nå, og den sier ikke annet enn 1900 series .. men mener jeg har x1959xt.. iallefall har den 512 dd3 memory, sistnevnte klokket til 790 (prossessor klokket til 688)

Lenke til kommentar
Først av alt så er det snakk om X1950XT og ikkje X1959XT.

X1950XTX har høgare core clok og ddr4 minne.

X1950XT har vel lavare core og ddr3 minne

Stinger82: 782 mhz på kjernen? Det er vel ganske bra dte..? Kor mykje volt gjer du kortet?

8195634[/snapback]

Aye aye Sir. skriveleif. Stemmer nok det.. kortet mitt begynner å dra på månedene :D Venter med å oppgradere til r600 kommer (engang)

Lenke til kommentar
Først av alt så er det snakk om X1950XT og ikkje X1959XT.

X1950XTX har høgare core clok og ddr4 minne.

X1950XT har vel lavare core og ddr3 minne

Stinger82: 782 mhz på kjernen? Det er vel ganske bra dte..? Kor mykje volt gjer du kortet?

8195634[/snapback]

Det husker jeg ikke siden det er en stund siden jeg drev å benchet, men det var ganske høyt ja :p Men kom aldri opp i faretruende temperaturer.. HER er beviset :) Og det var vist 786 til og med:P

Endret av stinger82
Lenke til kommentar

Duu... Du slo meg med 2 poeng:S:S Ser ut til at må få pencil modda hovedkortet mitt igjen og starte benchinga for slå deg :p hehe

Men synest likevel at kortet ditt skalerte veldig godt! :thumbup:

Edit: Var dette med stock kjøling?

Endret av tharshan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...