Gå til innhold

HALO 1, 2 og 3

Anbefalte innlegg

Vil ikke si at HALO serien var revolusjonerende, men etter å ha lest bøkene så har spillet blitt 100 ganger bedre:)

Anbefaler alle å lese bøkene for å vite mer om hvordan Covenant rasen først angrep og hvorfor Halo ringene var bygget osv. 3'eren håper jeg bidrar en del til bøkenes historie:)

8117400[/snapback]

Kor får du tak i bøkene då?? :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kronologisk rekkefølge av Halo

Halo: The Fall of Reach

Hvordan det hele begynte, med både The Covenant og SPARTAN-prosjektet. Dette er historien før spillet Halo: Combat Evolved

Halo: The Flood / Halo: Combat Evolved

Dette er spillet Halo: Combat Evolved i bokformat. Ikke bare gjenforteller boken spillet men du får vite mye mer om marinen som landet på Halo og hvorfor/hvordan Master Chief var den "eneste" som overlevde.

Halo: The First Strike

Denne historien er mellom spillet Halo: Combat Evolved og Halo 2, om hvordan The Covenant fant jorda og hvordan The Arbiter ble til.

Halo 2

Halo: Ghosts of Onyx

Fjerde boka i serien fungerer som en sidehistorie og fortsettelse av hendelser fra tredje boka fremfor en fortsettelse av spillserien.

Halo Graphic Novel

Her får du faktisk se ansiktet til en Spartan-II =) Ellers er det historier som er knyttet til Halo-universet som ikke noen andre har gjenfortalt, f.eks hvordan Sgt. Johnson klarte å rømme fra The Flood når hans crew ble overfalt i Forerunner-strukturen i sumpen på Halo (du besøker stedet i Halo: Combat Evolved, første møtet med The Flood)

The Art of Halo: Creatinga virtual Masterpiece

Har får du sketcher av alt innenfor Halo-universet. Veldig nyttig for å visualisere Covenant etc. i novellene og her er den eneste sketchen gjengitt av en Covenant Engineer.

Bokkilden selger de tre første bøkene samlet for under 200kr 220kr. Ellers er det ikke noe ekstrakostnad i form av moms og utgifter for bokbestilling på Amazon siden bøker er fritatt for slike merkostander.

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
Hmm, jeg hørte snakk om at Halo 3 skulle bli sluppet løs rundt releasen av Playstation 3, og det er i morgen. Men jeg har ennå ikke hørt noe fra Bungie eller microsoft om Halo 3 release...

8212778[/snapback]

Hehe..det der har vert kejnnt som PR-snakk og tull veldig veldig lenge.

Lenke til kommentar
Nå har bungie laget ny versjon av hjemme siden sin.  http://www.bungie.net  :cool:

8198239[/snapback]

Noen andre som har problemer med den nye siden? Jeg kommer ikke inn på grunn av ett eller annet med Windows Live ID. Jeg glir lett inn i Windows Live Mail, og microsoft.com, men ikke bungie.net. Har alltid besøkt bungie, men siden redesignen har jeg fått error... :(

8215992[/snapback]

Siden funker fint med meg...

Lenke til kommentar

Trådsterter, bytt emne da..

Men har noen hørt noe om noe med at lyden går i "lydhastighet" i Halo 3?

Slik at hvis en står og sikter på deg med sniper 300meter unna og bommer, så hører du hviningen av kula som fyker forbi før selve smellet?

Med alle andre detaljene i dette spillet hadde dette vært flott.

Lenke til kommentar

Hadde vært sinnsykt deilig.

Har hørt masse bra om lydeffektene dems, og det er i min mening noe av det viktigste om jeg liker ett spill eller ikke, sammen med gameplay, så grafikk helt til slutt :)

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...