ttorneby Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) PC'en skal ikke brukes til spill, men derimot en del tunge 3D-modelleringsverktøy, samt bilderedigeringsverktøy. Prosessor: Intel Core 2 Duo E6400 Hovedkort: Asus P5B DLX/WIFI-AP Grafikkort: XFX GeForce 7600 GS Minne: GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB DVD-brenner: NEC DVD-brenner AD-5170 IDE Black OEM Harddisk: Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA Strømforsyning: Seasonic S12 380W Kabinett: Antec SLK3000B9 Tastatur/mus: Microsoft Wireless Optical Desktop 2.0 Skjerm: ACER: AL1916Ws 19" Widescreen Høyttalere: Logitech S100 Sum: 9737 Vet noen av dere om det er vanlig at det følger med strømkabel til strømforsyningen, og strømkabel/DVI-kabel til skjermen? Er det forøvrig noe annet jeg må ha, når jeg skal bygge fra bunnen av? Har lyst til å holde meg under 10 000, så ha det i mente om noen skulle komme med anbefalinger... Dette er første gang jeg skal prøve meg på noe sånt, så jeg setter pris på alle innspill! Endret 10. mars 2007 av ttorneby Lenke til kommentar
mohamedina Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) Så jo greit ut det Men vet ikke hva du ska bruke den til men hvis du ska laste så anbefaler jeg å like godt kjøpe en større disk.. uansett egentlig.. 400-500gb koster ikke så mye mere. Rendring av filmer tar sykt stor plass, hvertfall når de blir rendret i rå avi. så jeg ville kjøpt en større disk. så når du først kjøper så kjøp heller litt større. og gjerne litt større strømforsyning til seinere hvis du ska oppgradere evt hvis du ska klokke etterhvert å Kjekt å ha Skjermkortet kunne å være bedre.. men jeg e litt kresen Men burde jo funke te det meste Ellers så den grei ut Burde funke greit nok =) Endret 9. mars 2007 av mohamedina Lenke til kommentar
ttorneby Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 Pleier ikke å laste ned så mye, og ei heller driver jeg med videoredigering, så jeg har ikke så stort behov for masse lagringsplass. Når det gjelder strømforsyning så er jeg litt i tvil. Virker som det er mange meninger om denne saken, og de ferreste er enige. Dinside.no ga en anbefaling av denne PSU'en, men om det er til å stole på vites ikke. Grunnen til at valget falgt på denne var fordi den skulle være ganske så støyfri. Overklokking har jeg ikke peiling på, men det kunne sikkert vært artig å prøvd seg på. Forøvrig har det dukket opp noen spørsmål jeg gjerne kunne tenkt meg svar på. I utgangspunktet hadde jeg tenkt til å kjøpe et Asus P5B hovedkort, men når jeg sammenliknet dette med andre P5B-kort, gjerne de som koster en hundrings mer, så ser det ut til at den rimligste versjonen ikke har noen USB-utganger. Kan dette stemme? Det er jo ganske vesentlig for meg at jeg får koplet til diverse utstyr, og da er jo USB det mest vanlige... eller? Er mulig jeg driter meg fullstendig ut her, men det er nå engang derfor jeg er ute etter andres kunnskap Forøvrig; Noen som vet hva det går mest ressurser til når man arbeider med CAD-programvare? Er det minne i grafikkortet som ofte begrenser her, eller er det systemminne? Hvis det er førstnevnte, så tar jeg gjerne imot tips på grafikkort med mer minne, men som ikke nødvendigvis er av "spillklasse", da det mest avanserte spillet jeg spiller er freecell Lenke til kommentar
mohamedina Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 oki forstår Tenkte at hvis du skulle driver med 3d og sånn og lage animajoner og sånn så tar det sykt mye resurser hvertfall mye plass. men skjønner jo at ikke du trenger det. hehe.. Strømforsyningen er sikkert grei nok, hvertfall te ditt bruk. Holder hvertfall fint for det oppsettet du har satt opp. Er utrolig deilig med en stille PSU så hadde jeg kunnet ville jeg også hatt en stillegående data Det hovdkortet du snakket om vet jeg ingenting om. Men syns det virker rart hvis det ikke er usb-kontakter på det. Men kan godt være det er sånn men hørtes litt rart ut. Når jeg gikk på skolen (3d og animasjon) Ble vi anbefalt når vi kjøpte data og hvertfall ha 1-2 Gb ram og minnimum 128 Mb minne på skjermkortet helst 256 og dette er over ett år siden så anbefaler det samme det deg men det har du jo så ser greit ut spør du meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå