Gå til innhold

Hvor dumme er egentlig enkelte kunder?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg må bare få ut litt "frustrasjon" her.

Sitter for øyeblikket på skolen og leser denne artikkelen i VG. Telefonen har jo MP3-grensesnitt, selv om den kun har plass til én låt. Trodde alle visste at man måtte ha minnekort for å få tilstrekkelig lagringskapasitet til å bruke telefonen som MP3-avspiller.

Det blir for dumt å klage over dette, når et minnekort koster rundt 300-500 kr. Så har faktisk Elkjøp gjort et unntak og gitt henne en bedre telefon, og så går hun til media.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting; 5300 er ikke etterfølgeren til 5200! De ble sluppet samtidig, der den ene er et alternativ i den litt øvre prisklassen og den andre i den litt lavere ...

Uansett; hele saken er jo latterlig. Selgeren burde kanskje opplyse om minnekort, men likevel.

Lenke til kommentar

Eller kunder som klager på at de ikke får inn TV2 fordi de kjører antenne på sin nye flatskjerm TV. Når man prøver å forklare dem at TV2 ikke sendes over alt kommer de med masse: "Jeg skal aldri handle her mer", "Jeg har alltid handla her" og genrelt babbel.

Jobber i butikk selv, men ikke Elkjøp. :p

Lenke til kommentar

Joda, jobba i butikk i flere år selv. Ganske morsomt egentlig :)

Kunder som kommer inn en time etter åpning og vil ta ut to tusen kroner på en liten kiosk..

"Nei dessverre men så mye penger har vi ikke"

>>"HAR dere ikke?? Dere har jo postbank og alt sånn jo, er jo bare å ta derfra"

"Du må være kunde i posten for å ta ut der, og den vanlige kassen tømmer vi jo hver kveld, så vi har bare en tre-fire hundre kroner her nå"

>>"HAH, ja nå skal jeg love deg dere har mista en kunde til, nei hit skal jeg aldri igjen"

"Det var synd. Du får ha en fin dag videre da"

Lenke til kommentar

Sakens kjerne var vel hvordan Elkjøp markedsførte denne telefonen og ikke nødvendigvis at den kun rommet èn sang. Dette ble dem felt på også.

Denne telefonen er jo en glimerende katalysator for mersalg (mer minne osv.). Rart at selger ikke nevnte dette. Ikke alle er like teknisk oppegående som oss på forumet så jeg ville nok ikke klassifisere denne kunden som dum.

Lenke til kommentar

Kanskje ikke direkte dum, men de fleste telefoner må man ha minnekort i for å få noe utbytte av MP3-funksjonaliteten. Dette er så godt som allmenn kunnskap blant ungdommer, både "forum-ungdommer" og vanlige ungdommer. :p

Kanskje én liten glipp av selgeren å ikke selge opp til 5300, eller selge med et minnekort til 300; men, alle (uten om meg selvfølgelig) kan gjøre feil.

Ikke god nok grunn til å få ny telefon og gå ut i media etter min mening. :ermm:

SPAM-bladene fra Elkjøp, Expert o.l. som man får i posten er jo fulle av slike "bilforhandlerpriser" som:

Råbillig TV kun 15999,- (* Bordstativ 1499,- og høyttalere 999,- kommer i tillegg)

Endret av EvenT
Lenke til kommentar

At Elkjøp brøt markedsføringsloven på produktet er for meg en god nok grunn til å få ny telefon. At de går i media og DB gidder å skrive en sak om det, gir indikasjoner på at vi lever i et trygt og godt samfunn med mangel på reèle nasjonalnyheter.

Igjen, sakens kjerne er jo at de brøt markedsføringsloven, ikke at telefonen rommet èn sang.

Hvis du leser artikkelen en gang til, så fikk denne 14åringen mobilen i julegave, ergo, kjøpte ikke selv. Mine foreldre er absolutt ikke teknisk oppegående.

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

Kunder med lite teknisk innsikt kan ikke nødvendigvis vite dette. Det har forøvrig lite med å være dum. Svært mange kunder vet lite om varen de skal kjøpe og de er dessverre overlatt til selger, på både godt og vondt. Har forståelse for at kunden ikke var fornøyd med varen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...