DJViking Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) Jeg trenger PDF-støtte i webapplikasjonen jeg driver å utvikler på. Sålangt har jeg sett litt på iText, men den er litt manglende og fungerer ikke helt etter mitt formål. Jeg trenger en PDF Java implementasjon som støtter nyere versjon er PDF spesifikasjonen. iText såvidt jeg forstår støtter bare PDF versjon 1.4 og hvis jeg leste det korrekt så kan den ikke konvertere fra HTML til PDF. Applikasjonen jeg utvikler på er en Servlet og en JSP som produserer en side med diverse data. Denne siden trenger jeg å få konvertert over til PDF og så vist til brukeren. Noen som kjenner til en PDF API for Java jeg kan benytte? Jeg husker at Adobe tidligere hadde en implementasjon av PDF i C++ som var mulig å benytte, men da er jeg nødt til å bruke JNI. Siden OpenOffice er åpent kildekode, kanskje det går an å bruke noe fra den? Endret 9. mars 2007 av DJViking Lenke til kommentar
thpost Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Adobe har XML/PDF Access API for Java (XPAAJ) Kanskje det er brukenes? Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 XPAAJ has the following features: Text extraction XML form data import/export XMP metadata export Annotation import/export Conversions between PDF and XDP File attachment import/export/delete Står ingenting om at den kan lage PDF filer fra enten tekst eller HTML input Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Kanskje du kan outputte til TeX eller DocBook og bruke en av konverteringsverktøyene som tilhører de? -C- Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Kanskje du kan outputte til TeX eller DocBook og bruke en av konverteringsverktøyene som tilhører de? -C- 8115222[/snapback] Det skal ikke være noe form for manuell konvertering. Alt skal skje i koden og ingen mellomlagring av PDF filer på tjenersiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå