Gå til innhold

Får ikke innstallert XP?

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

:ohmy Faen!! Jeg får ikke installert XP. Jeg har Cd og alt, men der det står "Install XP" er det gråsvart, så jeg ikke får trykket på den.. Hva gjør jeg!!?!?!??!?! Jeg må få tilbake XP :ohmy Har ikke driverene til lydkortet engang!! Eller, jeg får til driverene, men da DØR kernel'en, og alt kræsjer. Hva gjør jeg nå?? Betyr dette at jeg IKKE får tilbake XP?

:dontgetit:

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er nødt til å boote fra CD'en.

Ha cd'en i. Restart pc'en. Trykk på en tast når du får meldingen "Press any key to boot from cd...". Så er det bare å velge videre derfra.

Hvis pc'en ikke booter fra cd, må du inn i BIOS for å sette dette opp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Du er nødt til å boote fra CD'en.

Ha cd'en i. Restart pc'en. Trykk på en tast når du får meldingen "Press any key to boot from cd...". Så er det bare å velge videre derfra.

Hvis pc'en ikke booter fra cd, må du inn i BIOS for å sette dette opp.

8112925[/snapback]

Faen.

Jeg måtte mounte en IMG fil skjønner du. P.G.A av at driverene ikke funker på VIsta...

Men har serial key på kabinettet. Men hva gjør jeg da? Siden jeg ikke får brukt dvd rome'n?`Har prøvd å gått i bios for å switche til Cd rom på device en, men det funker rett og slett ikke. Den vises ikke på Min datamaskin ;(

Er det noe jeg kan gjøre??:O

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Hvis du skal boote fra en CD, forutsetter det at du har en CD i spilleren.

At driverne ikke virker i Vista, har ingen betydning for BIOS.

8112957[/snapback]

Hmm, ok.. Så da bare setter jeg Cd'en i dvd'rommet, og trykker på avslutt, for så og starte opp igjen?? Men hva trykker jeg på når jeg skal få Cd'en til å kjøre fra Bios eller hva det var??

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Hva skjer hvis cd'en står i, og du restarter maskinen?

8112984[/snapback]

Ikke noe. =S

Den bare kjører seg innpå Skrivebordet.

Lenke til kommentar

Da må du inn i BIOS for å få bootet fra cd'en.

Restart pc'en. Trykk Delete eller F2 ved oppstart. Det står ofte nederst hva man må trykke. Inne i BIOS må du sette cd foran harddisk i bootrekkefølge. Hvor du gjør dette må du nesten finne ut av selv, eller les manualen.

Når du har fått satt dette opp, og har restartet, er det viktig at du trykker en tast når du får spørsmål om å boote fra cd'en.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Da må du inn i BIOS for å få bootet fra cd'en.

Restart pc'en. Trykk Delete eller F2 ved oppstart. Det står ofte nederst hva man må trykke. Inne i BIOS må du sette cd foran harddisk i bootrekkefølge. Hvor du gjør dette må du nesten finne ut av selv, eller les manualen.

Når du har fått satt dette opp, og har restartet, er det viktig at du trykker en tast når du får spørsmål om å boote fra cd'en.

8113004[/snapback]

:hmm:

1. Device: CD-Rom

2. Device: Floppy

3. Device: Hard-disk

Riktig?:D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

:hmm:

DvD

Hard Disk

HArd disk

Så når jeg valgte Save&exit, så kom jeg bare til innloggingsgreiene, hvor jeg skriver passord. Ingenting som har skjedd altså??:S

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Får du ikke spørsmål om å boote fra cd rett etter oppstart?

Spørsmålet står bare i ca. 5 sekunder før den booter videre til installert OS.

8113120[/snapback]

Nope. Får ikke det :|

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...