Gå til innhold

Mus og Keyboard support til UT3 (ps3)

Anbefalte innlegg

For those of you hardcore PC purists, mouse and keyboard controls will be available in the PS3 version through the USB ports on the front of the machine. In addition, the Sixaxis controller will get its usual nod and the motion sensor can be used to control where you look. The Sony rep apologized for it not being accessible on the demo I was playing, and he suggested that it was actually very accurate once you got the hang of it.

As far as graphical appeal, the game looks at least as good as Gears of War or Doom 3 with glitzy lighting galore. Judging from the level that I played (a space station sort of thing), Unreal's classic quality level design is in full effect. A large map with both huge open areas and tight claustrophobia-inducing corridors was strewn with chokepoints, cover and shining neon doodads. With strange glowing tubes and other bits of high-tech machinery coating nearly every surface, the whole package was really incredibly striking. All this, the framerate was still sky-high.

Kilde

Gode nyheter for de som ønsker å spille med mus og keyboard!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får bare håpe det ikke er mulig i multiplayer. I det minste må det kunne begrenses til at folk med key/mus kun kan møte andre som bruker det.

Ser ikke helt for meg at jeg gidder å spille dette med tastatur i fanget, men det er bra muligheten er der.

Endret av Norse360
Lenke til kommentar
Alltid ønsket meg denne muligheten på konsoll. Har alltid irritert meg grønn over RTS som Command & Conquer f.eks, hvor alt går for tregt og upresist med pad. Så både shootere og RTS blir mer festlig for min del om jeg har muligheten til å plugge i mus og keyboard.

:)

8112883[/snapback]

Enig, har jo alltid sagt at strategi er best på pc, men nå blir det mindre forskjell mellom pc og konsoll. Men jeg kommer nok til å fortsette med å spille RTS på pc. Hvis det ikke kommer et skikkelig bra RTS eksklusivt til PS3 da.

edit: leif

Endret av Monkeyboy
Lenke til kommentar
Blir sikkert en server options om mus og keyboard støtte er lov eller ikke. Slik kan man sikre seg.

8112886[/snapback]

Får håpe det ja.. Hvis ikke blir det fort veldig ujevnt frykter jeg.. Så lenge dette er noe utviklerene tenker på så burde det ikke være noe problem å få fikset dette.

I spill som C&C og slikt så hadde det vært utrolig kjærkomment med mus og tastatur..

Lenke til kommentar
På tide at Microsoft og får opp augna for dette. C&C3 hadde blitt dobbelt så populert på 360 om det hadde vært støtte for tastatur og mus.

Eg, vurderar det ikkje ein gong. RTS skal spelast med mus.

8112951[/snapback]

Er jo litt vanskelige områder det her da.. Introduserer man støtte for dette i noen spill så vil det med en gang vokse frem ett krav fra noen spillere om at f.eks FPS/TPS-spill også skal ha støtte for mus/keyb...

Jeg håper bare dette gjøres på en mest mulig gjennomtenkt måte. Jeg er nemlig blitt meget glad i å spille FPS/TPS-spill med håndkontroller selv om jeg tidligere var en av de som ikke mente det var mulig å spille slike spill med håndkontroller. Føler også at spillkonsoller mister noe av sjarmen hvis man må sitte med mus og tastatur for å ha en sjanse i disse spillene.. Jeg er nemlig altfor glad i å ligge henslengt på sofaen når jeg spiller, og det er rett og slett ikke mulig med mus/keyb.

Så håper for all del at hvis det kommer støtte for mus/keyb så tar også utviklere(og MS/Sony) høyde for dette slik at vi kan joine "rene" spill hvis vi vil.

Endret av Darth MToffy
Lenke til kommentar

Jeg håper det blir mer og mer utbredt med mus/tastatur på konsoll. Det er jo en enkel sak å tilrettelegge for å skille gamepad- og musspillere fra hverandre, så jeg ser ikke på dette som noe reelt problem.

Personlig kan jeg godt tenke meg å kutte ut PC i forbindelse med spilling helt og holdent (er lei av å til stadighet måtte oppgradere, installere nye drivere og slikt pga de nyeste spillene) og heller gå over til konsoll, men samtidig vil jeg helst ikke måtte kutte ut muligheten til å spille med mus/tastatur i enkelte spill (spesielt FPS-spill og spill hvor man flytter en muspil, som f.eks. strategispill og adventurespill).

PS3 virker derfor lovende, avhengig av hvor mange spill som etterhvert tilbyr støtte for mus/tastatur. En PS3 kan jo egentlig fullt ut erstatte en bra spill-PC forutsatt støtte for mus/tastatur, siden den leverer suveren bilde- og sikkert også lydkvalitet i spillene, og man trenger ikke tenke på å oppgradere før PS4 kommer på markedet om X antall år. Høres rett og slett genialt ut. :)

Lenke til kommentar
savitri: Jeg forklarte jo hvorfor i mitt forrige innlegg her i tråden. :)

8113868[/snapback]

Joda, men det trenger jo ikke å bety at jeg er enig. Jeg synes at en konsoll bare skal være med en dedikert håndkontroller, hvis man begynner å skli over til mus og keyboard så blir det liksom ikke det samme sofakosen.

Jeg er også en dedikert PC spiller, så jeg liker for all del å spille med mus og keyboard også, men jeg synes helt klart at det hører hjemme på PC'en.

Lenke til kommentar

Da jeg kjøpte C&C hadde jeg ikke pc og derfor spilte dette på PS1 og brukte håndkontroll. Skulle gjerne hatt muligheten til å koble til mus og tastatur den gang. Men nå har jeg pc, så mus og keyboard vil nok ikke være så aktuelt for meg. Men jeg synes likevel det er fint at det blir en mulighet.

Lenke til kommentar
Jeg håper bare dette gjøres på en mest mulig gjennomtenkt måte. Jeg er nemlig blitt meget glad i å spille FPS/TPS-spill med håndkontroller selv om jeg tidligere var en av de som ikke mente det var mulig å spille slike spill med håndkontroller. Føler også at spillkonsoller mister noe av sjarmen hvis man må sitte med mus og tastatur for å ha en sjanse i disse spillene.. Jeg er nemlig altfor glad i å ligge henslengt på sofaen når jeg spiller, og det er rett og slett ikke mulig med mus/keyb.

Er einig med deg i dette. Så lenge spelet tek i bruk kontrollen konsollen bruker på ein god måte er det ikkje så viktig om dette er mus/tastatur eller ein form for gamepad.

Men dette er fint for dei PS3 eigarane som ønskjer å spele UT3 på denne konsollen med mus/tastatur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...