Kilko Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) God morgen! Jeg lurer på om noen kan gi meg LDAP query-kommando til følgende i AD: Field -> Computer -> Description Field -> Computer -> Name Field -> User -> Name Altså, når jeg søker vil jeg ha mulighet til å søke i alle disse 3 samtidig. Jeg har absolutt 0 erfaring med LDAP-query-kommandoer, så jeg vil helst bare COPY/PASTE fra deres svar. Takk for hjelpen! Endret 12. mars 2007 av Kilko Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Ikke mange svar her nei. Men er vel ikke så mange som kan sånt som er innom her. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Jeg får ikke ldap mot AD til å fungere i det hele tatt. Bruker følgende script: <?php // basic sequence with LDAP is connect, bind, search, interpret search // result, close connection echo "<h3>LDAP query test</h3>"; echo "Connecting ..."; $ds=ldap_connect("ldap://ip-til-server"); // must be a valid LDAP server! echo "connect result is " . $ds . "<br />"; if ($ds) { echo "Binding ..."; $r=ldap_bind($ds); // this is an "anonymous" bind, typically // read-only access echo "Bind result is " . $r . "<br />"; echo "Searching for (sn=S*) ..."; // Search surname entry $sr=ldap_search($ds, "o=OSLO, c=NO", "sn=S*"); echo "Search result is " . $sr . "<br />"; echo "Number of entires returned is " . ldap_count_entries($ds, $sr) . "<br />"; echo "Getting entries ...<p>"; $info = ldap_get_entries($ds, $sr); echo "Data for " . $info["count"] . " items returned:<p>"; for ($i=0; $i<$info["count"]; $i++) { echo "dn is: " . $info[$i]["dn"] . "<br />"; echo "first cn entry is: " . $info[$i]["cn"][0] . "<br />"; echo "first email entry is: " . $info[$i]["mail"][0] . "<br /><hr />"; } echo "Closing connection"; ldap_close($ds); } else { echo "<h4>Unable to connect to LDAP server</h4>"; } ?> Men det eneste som skriver ut er overskriften og "Connecting..." Hvis jeg skriver ldap://ip-til-server i IE får jeg opp adresseboken og kan søke i AD. Hva gjør jeg feil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå